Tuning

dmfow

Lid
Vandaag mijn RS stage 1 laten tunen en de bak stage 2 bij VAG techniek in Nuenen. Wat een geweld, heerlijk.
Moet nog wel even terug voor de bak tuning want hij schokt bij bepaalde versnellingen als ik wat harder het gas intrap. Kan maandag al weer terecht. Komt goed.
 

dmfow

Lid
O, ok. Daar moet ik dus even goed op letten volgende week ;)
Wat ik ervaar is vooral als je een beetje pittig optrekt dat de bak en motor het niet helemaal eens zijn met elkaar van 3 naar 4. De auto houd dan behoorlijk in en gaat er dan weer als een dolle vandoor. Daarnaast is dr bak een beetje bokkerig bij stevig doortrekken. Dit is allemaal in dr D stand. Ik gebruik de S nooit en manueel schakelen doe ik ook nooit. Ik zal maandag mijn ervaringen plaatsen en hoop dat het opgelost is. Anders mag dr standaard software weer terug want dit rijdt niet lekker.
 

Kempes

Forumguru
Als ik het goed heb begrenst de standaard bak-software het vermogen..dus dan maak je met het terugzetten van de standaard bak-software ook meteen voor een groot deel de motortuning ongedaan...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

dmfow

Lid
Als ik het goed heb begrenst de standaard bak-software het vermogen..dus dan maak je met het terugzetten van de standaard bak-software ook meteen voor een groot deel de motortuning ongedaan...
Ik ga er vanuit dat ze het oplossen hoor, ervaring genoeg die jongen daar. Maar zo niet dan alles maar terug naar fabrieksinstellingen, het is wat het is.
 

CDK

Forumguru
Gaat vast goed komen! heb je geen proefrit gemaakt en kon je niet meteen terug toen je het constateerde?
 

dmfow

Lid
Gaat vast goed komen! heb je geen proefrit gemaakt en kon je niet meteen terug toen je het constateerde?
De proefrit daar is op een industrieterrein,dus niet echt representatief voor het echte leven. Een keer vol gas van links naar rechts en weer terug. Ik merkte het pas toen ik hier op het N wegen paradijs kwam en een paar keer pittig optrok bij het stoplicht.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik merkte het pas toen ik hier op het N wegen paradijs kwam en een paar keer pittig optrok bij het stoplicht.

Dat werpt wel een wat ander licht op de zaak. Als het bokken zich alleen voordoet bij fors gas vanuit stilstand, kan het ook een tractieprobleem zijn ipv de bak. Bokt hij ook wanneer je al rijdend ineens fors gas geeft?
 

dmfow

Lid
Dat werpt wel een wat ander licht op de zaak. Als het bokken zich alleen voordoet bij fors gas vanuit stilstand, kan het ook een tractieprobleem zijn ipv de bak. Bokt hij ook wanneer je al rijdend ineens fors gas geeft?
Ja, bijna iedere versnelling. Maar met name 3 naar 4. Het is niet de tractie, dat had ik echt wel gemerkt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dank @dmfow en mooi. Was het iets specifieks? Dan kan ik er even naar vragen zaterdag. Ik check het liever wel meteen goed, want voor mij betekent terug een ritje van 400+ km
 

EdK

Forumguru
Nu een tweetal keren er geweest en tsja je bent even onderweg maar heb het zeker geen vervelende rit gevonden...
 

dmfow

Lid
Dank @dmfow en mooi. Was het iets specifieks? Dan kan ik er even naar vragen zaterdag. Ik check het liever wel meteen goed, want voor mij betekent terug een ritje van 400+ km
Ik kan je alleen adviseren om vooral zelf een testrit te maken met de auto op de manier dat je er normaal mee rijdt. Dan zouden zaken die je niet prettig vindt zoals gas reponse en schakelmomenten er meteen uit moeten komen.
 
Bovenaan Onderaan