Tuning voor 1.5 TSI Evo eindelijk mogelijk!

krukas

Nieuw lid
Het voorkomen van hoge reparatiekosten in de toekomst (natuurlijk net na de garantieperiode) was voor mij ook een reden. Maar dat soepeler rijden zeker ook. Wat ik merk is dat de bak wat meer toeren maakt voordat opgeschakeld wordt. Hierdoor is de auto vlotter en het brommen (te laag toerental) is daardoor een stuk minder. Verder schakelt de bak ook vlot terug als dat nodig is. Ik heb vaak op de snelweg dat je bij het inhalen even terug wil naar 6 om wat op te schieten. Dat gaat dus ook beter.
Nu maar hopen dat ze snel ook wat met de motor kunnen, daar wordt de auto vast nog 'soepeler' van;)
 

krukas

Nieuw lid
@Xavier234. Eigenlijk heb ik dat hierboven al beschreven. Het zijn softwareaanpassingen. Er zijn veel problemen met de DQ200. TVS Zorgt voor het voorkomen van schade. Daarnaast worden de schakelmomenten aangepast. De bak gebruikt zijn versnellingen wat langer (dus niet zo snel opschakelen dat de motor steeds gaat brommen). Dat rijdt een stuk soepeler. Ook schakelt de bak wat sneller terug. Dat vind ik heel prettig bij het inhalen op de grote weg.
 

McPike

Nieuw lid
Tuning van de 1.5 TSI is alweer enige tijd mogelijk en ik zie dat meerdere bedrijven dit aanbieden. Nu ben ik niet echt geïnteresseerd in meer vermogen of koppel, maar zou ik wel graag het stotterende gedrag bij koude motor aanpakken. VAGtechniek biedt aan om alleen de katalysator voorverwarming uit te schakelen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Na de koude start moet ik altijd een beetje manoeuvreren op de parkeerplaats, op een lichte helling, en het is onmogelijk om dat soepel te doen (handbak). Als de motor eenmaal warm is gaat alles prima. Buiten dit euvel ben ik best wel tevreden over deze motor. Voldoende prestatie en een zeer laag verbruik. Ik hoop dat het uitschakelen van de katalysator voorverwarming een oplossing biedt.
 

hemi24

Forumguru
Het zit niet in de voorverwarming van de katalysator...

Als ik bij koude motor de Drive Mode op ECO zet gedraagt het gaspedaal zich een stuk beter.
 

McPike

Nieuw lid
Bedankt voor de tip, ik heb de ECO stand nog nooit getest. Ga ik morgenochtend eens proberen.
 
Bovenaan Onderaan