Tuning Greenline

Jan69

Nieuw lid
Wie heeft zijn S2 Greenline laten tunen? Ik overweeg een S2 Greenline Bsn(leaseauto) maar dan wel getuned. De dealer geeft aan dat het tunen wel door ABT moet gebeuren ivm de verzekeringen etc. Moet dat even controleren bij de lease maatschappij maar heeft er iemand ervaringen met ABT of andere tuningsbedrijven? Hoeveel power komt erbij?

Neptukker

Forumguru
Wie heeft zijn S2 Greenline laten tunen? Ik overweeg een S2 Greenline Bsn(leaseauto) maar dan wel getuned. De dealer geeft aan dat het tunen wel door ABT moet gebeuren ivm de verzekeringen etc. Moet dat even controleren bij de lease maatschappij maar heeft er iemand ervaringen met ABT of andere tuningsbedrijven? Hoeveel power komt erbij?
Ik snap dat de bijtelling wilt ontwijken door voor een greenline te gaan.
Op zo'n greenline doen ze allerlei aanpassingen waaronder het motormanagement. Door te gaan chippen gaan ze juist daar weer anpassingen doen. Komt mij over als paard achter de wagen spannen.

joergarms

Senior Member
Elke motor is te tunen, denk dat je er een leuke combinatie door krijgt, de auto is aangepast om een betere stroomlijn, lagere rolweerstand e.d. te verkrijgen, maar je hebt dan wel een motor met behoorlijk wat pit erin.
Voordeel is dat je wel de lage bijtelling hebt.

Wasmachineman

Forumguru
Laat maar gaan dan....ik wacht wel op de 20% editie. Want die zal wel komen vermoed ik. Zo'n grote bak met een relatief kleine 1.6 diesel moet wel in de 20% categorie te plaatsen zijn op een of andere manier.
En ik mag zowiezo nog 70.000 doorrijden in mijn huidige O2.
We wachten af.

harry

Senior Member
Ik snap dat de bijtelling wilt ontwijken door voor een greenline te gaan.
Op zo'n greenline doen ze allerlei aanpassingen waaronder het motormanagement. Door te gaan chippen gaan ze juist daar weer anpassingen doen. Komt mij over als paard achter de wagen spannen.

Zeer interessant onderwerp. JE neemt een 1.6tdi greenline met lage CO2 uitstoot en dus 20% bijtelling. Vervolgens laat je de motor chippen en heb je meer vermogen!

Echter hoe langer ik hier over na denk hoe onwaarschijnlijker ik het vind dat ABT deze auto zomaar zal chippen met fabrieksgarantie. Is een soort van belasting onduiking dan toch?
Desalnietemin ben ik erg benieuwd of dit mogelijk is en of je dan ongestoord in de 20% bijtelling blijft. Ook heb ik vaker gehoord/gelezen dat lease maatschappijen niet zo blij zijn met chippen.

harry

Senior Member
@ Harry: check dit topic maar eens...

Ja, zoals ik al zei een interessant onderwerp.
Eigen schuld dikke bult ergens; had ministerie v financiien maar beter na moeten denken...

Maar laten we het er maar op houden dat er NU nog geen maatregelen zijn. Nederland is een belastingland en ik dus verwacht dat 'tuning op een groene auto' aangepakt gaat worden.

MennoW

Forumguru
nu even zonder het geouwehoer over de bijtelling ( die toch al 25% is voor een GL )
dus dat maakt geen reet uit.
heeft iemand zijn GL laten chippen en zo ja hoe bevalt dat?
ik zit er sterk over na te denken om het via de dealer te laten doen onder garantie.
alleen mn lease maatschappij wil het niet. ( ivm hogere onderhouds kosten bla bla )
nu wil de dealer wel een beetje mee werken door dat stil te houden.
wat vinden jullie? gewoon doen?

Ik denk dat een 1.6tdi zo wie zo al vrij zwaar belast is in de superb , dus chippen niet zo een goed idee is . De 1.9tdi is daarentegen meer aangewezen om én veel pk's én geen te zware motorbelasting te hebben (die dingen waren immers gewoon A6'en voort te sleuren) . Ga eens met de passat bluemotion 1.6 tdi rijden ... vreselijk gewoon dat VAG zich hiertoe verlaagt .

Inderdaad ... de combi zal nooit in de 1.9 tdi Greenlineversie te krijgen zijn.
Indien de 1.9 tdi gewenst , zou ik niet meer te lang wachten om hem te bestellen.

quorumz

Actief lid
hehe dat kan niet, de huidige superb combi kan je alleen in een 2.0 tdi 140pk of een 2.0 tdi 170pk krijgen

chris7ophe

Nieuw lid
Heb daarstraks mijn superb greenline laten tunen bij powerplus engineering... Het is gewoon een andere auto geworden, die schop onder de kont is verslavend ! :489:

Wat wel raar is dat de auto echt begrensd is in zijn 5, sneller als 198 op teller wil hij niet. Na de tuning gaat hij als een speer richting 180 190 en dan valt hij iets later echt ineens dood op 198.

Zijn er andere getunede Superb Greenlines die hetzelfde ervaren?

Voor de rest gewoon superauto!

Bakkertje

Forumguru
@Chris7ophe: alle VAG auto's met een roetfilter zijn in hun hoogste versnelling op toerental begrenst. Meer dan 4200 toeren zal ie niet maken. Hier lopen overigens ook al aardig wat draadjes over ;)

Bovenaan Onderaan