Tuning 1.9SDI

Delight

Actief lid
Heeft iemand ervaring met dit systeem?
http://link.marktplaats.nl/298512522

Ze claimen een verbetering van 20% bij de SDI en iets meer vermogen zou wel eens fijn zijn.
Voor de rest bevalt ons de SDI prima, maar af en toe met ff inhalen iets meer pit lijkt ons wel lekker.
En als dat inderdaad werkt voor deze 59euro....
 

___JC___

Forumguru
Een SDI heeft geen turbo dus tuning door alleen software aan te passen heeft weinig tot geen invloed. En dan is dit ook nogeens een powerbox waar de meningen al helemaal niet zo positief over zijn. Laat lekker standaard dat ding. Als je vermogen wil dan zou ik zeggen ruil m in voor een 2.0TDI of zoiets.

Overigens kan je powerbo ervaringen lezen in een van de andere draadjes hier ' Ervaringen met getunde motoren'
 

plaza

Forumguru
Heeft iemand ervaring met dit systeem?
http://link.marktplaats.nl/298512522

Ze claimen een verbetering van 20% bij de SDI en iets meer vermogen zou wel eens fijn zijn.
Voor de rest bevalt ons de SDI prima, maar af en toe met ff inhalen iets meer pit lijkt ons wel lekker.
En als dat inderdaad werkt voor deze 59euro....

Volgens mijn "bescheiden " mening worden de SDI motoren juist gemaakt en verkocht aan en voor consumenten die geen aanspraak willen maken op
veel vermogen, maar juist zeer zuinige motoren willen.
Misschien verkeerde motor uitgezocht ?:blush:
Misschien dat race eend van JD je nog kan helpen, alhoewel ik op de
site totaal geen tuning zie voor SDI motoren ?
Op de site van chipmeister.nl zie ik bij volkswagen ook maar 2 SDI tuningen.
Veel succes met je zoektocht naar meer vermogen.
 

Delight

Actief lid
Misschien verkeerde motor uitgezocht ?:blush:
Nee zeker geen verkeerde motor gekocht.
We zijn er verder heel blij mee, maar als ik op deze simpele manier iets meer eruit kan halen is het het geld nog wel een keer waard.
Zo niet...ook prima.

JC...thanx voor het topic hierover....
Ik had al ff gezocht, maar waarschijnlijk op de verkeerde dingen gezocht.
Zal het eens ff lezen.
 

Race Eend

Forumguru
Bij een SDI kun je alleen maar meer diesel inspuiten om meer vermogen te verkrijgen, extra lucht kun je niet verkrijgen (immers kan de turbodruk niet omhoog).

Grote kans dat je roetwolken achter je auto krijgt dus.

Chiptuning haalt weinig/niets uit, vandaar dat de meeste serieuze tuners het niet aan zullen bieden.
 
Bovenaan Onderaan