Tuning 1.4 Octavia 3

Topic in 'Tuners' gestart door Bjornricardo32, 11-07-2019 om 17:01.

  1. Beste Forumleden,

    heeft iemand ervaring met het tunen van octavia 3?

    op google vind je er genoeg maar prijzen/kwaliteit en pks (170 tot 200)verschillen enorm

    ABT, JD, DTE systems...... maar er zijn ook kleinere regionale bedrijfjes wat doen zij anders dan de grote jongens?

    Op dit moment zit ik erg te twijfelen om 1.4 te chippen of O3 te verkopen en hiervoor een import skoda octavia RS te kopen.
     

  2. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Tip: gebruik de zoekfunctie . Dan zie je wat de gerenommeerde in VAG gespecialiseerde bedrijven zijn. Dat zijn er slechts enkele. Zou het daartoe beperken.
     
  3. HarrieSkoda

    HarrieSkoda Forumguru

    En een duidelijke keuze maken wat je nu precies wilt; auto behouden en opleuken, of ├ęcht een speurtocht beginnen naar een (vRS) Skoda (uit het buitenland).

    Succes met de keuze & zoekfunctie :D.
     
  4. haassie

    haassie Forumguru

    Na mijn ervaringen met tuning de laatste twee jaar, bij een gerenommeerd bedrijf, heb ik voor mijzelf wel opgemaakt dat wanneer ik een auto met meer vermogen wil, dit gewoon een auto zal zijn die dit af fabriek heeft en niet te gaan lopen klooien met tuning. Wat ga je doen als je de RS hebt, tunen of standaard laten? Wanneer is men of ben je tevreden.

    Alles leuk en aardig, zo lijkt het en bij de meeste mensen zal het echt wel goed gaan, maar bij mij is het echt geen succes gebleken. Gevangen tussen dealer en tuner die naar elkaar wijzen in geval van problemen. Een berg geld, ondanks mooie korting, betaald voor tuning, een berg garantie frustraties en uiteindelijk toch nooit gekregen wat ik ervan verwachtte.

    Zat eraan te denken nu mijn DSG bak slipvrij is (nieuw vliegwiel, bij tuner gekocht,meest recente koppeling) de tuning weer terug erop te zetten ivm caravan(hetgeen alsnog weer 99eu extra kost volgens de tuner...op de reeds 699eu!!!)

    ....aan de andere kant het werkt nu eindelijk een keer redelijk goed (standaard motor SW, DSG getuned?) waarbij ik dus sterk twijfel of ik dit pad wederom wil bewandelen en wederom al deze ellende op mn nek wil halen.
     
  5. Bakkertje

    Bakkertje Forumguru

  6. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    @haassie : erg vervelend natuurlijk deze ervaring. De vraag is echter in hoeverre de ellende rechtstreeks terug te voeren is op de tuning. Het naar elkaar wijzen van dealer en tuning is in dat opzicht ook veelzeggend.

    Ik denk dat tuning bij een gerenommeerd bedrijf zelden of nooit problemen oplevert. Immers, men maakt op verantwoorde wijze gebruik van de reserve. Die is er ruimschoots, omdat de boel ook heel moet blijven binnen de garantieperiode, wanneer iemand nooit warm rijdt en direct en altijd aan het planken is. Zelfs is in sommige gevallen af fabriek sprake van een lichtere versie van exact dezelfde motor als in zwaardere versie(s). Zo is de 2.0 in mijn Polo op 200 pk gehouden, waar die in de Golf GTI 240 pk heeft. Geen enkel probleem dus om die te laten tunen, zij het dat dit nu nog niet kan.
     
  7. dimi74

    dimi74 Senior Member

    Sinds een aantal maaden rijd ik gechipt rond met mijn 1.4 TSI. Tunen is uitgevoerd door Vagtechniek, ook toen tijdens de actie periode.
    Tot op de dag van vandaag geen spijt van. Hooguit spijt dat ik het niet eerder heb laten uitvoeren.
     
  8. haassie

    haassie Forumguru

    Dit is idd puur mijn pechgeval...lees ook zat goede verhalen. Echter krijg je problemen hoef je nergens meer aan te kloppen...kastje en muur verhaal!
     

Deel deze pagina