Tuning 1.4 Act

oco1979

Forumguru
Succes, gaan die cilinderuitschakeling al uitzetten. :D
zit wel redelijk rek in die motoren, gezien deze in S3 lig , zal die wel wat kunnen gebruiken om dat soepel rijden te verbeteren ;)

willemk

Senior Member
@oco1979 ik ben op zich erg tevreden van deze 1.4 act motor. Hij is op zich best soepel en trekt goed. Ik hang er in de zomer een 1600kg caravan achter en sta er versteld van wat die motor kan. Je merkt echter aan alles dat deze blokken (blokken in het algemeen) erg zuinig allemaal staan afgesteld. Volgens VAG techniek lenen de 1.4 act motoren zich bijzonder goed voor een upgrade, waardoor een grotere rijbeleving ontstaat. Ik ben echt benieuwd. Laat het jullie weten.:jaja:

oco1979

Forumguru
Mijn ervaring van tuning met verschillende wagens is :

"Deze moet zo uit de fabriek komen"

Iedere motor zit er rek op, de ene wat meer dan andere.

Vele merken maken een "basis" motor waar ze verschillende vermogens uithalen.

Kijk naar de 1.0tsi motor(kan meer dan 200pk aan)

Laat maar iets weten hoe het is.

oco1979

Forumguru
Die ben ik nog niet tegen gekomen en lijkt me wel erg enthousiast voor een 1.0 TSI

dat is vermeld geweest van een woordvoerder van VW in één of ander artikel.
Dat deze motoren met behulp van turbo en compressor over de 200pk gaan zou geen probleem zijn.

willemk

Senior Member
Zo jongens ik ben weer thuis, zou blijven rijden. Mn Superb is gekieteld en het loopt goed. :jaja: De auto is echt een stuk soepeler en trekt lekker door. Het grootste gedeelte van Nuenen terug naar Zeeuws Vlaanderen heb ik over de snelweg gereden en ik vind dat juist daar het blok nu goed uit de voeten komt. Op de linkerstrook af en toe afremmen voor de meute, en dan als de weg weer vrij is gas erop. En dan merk je dat het blok de juiste potentie heeft gekregen. Blijft gaan en de 200km/uur tik je zo aan. Lucas van VAG techniek bedankt kerel. :yeah:

Voor diegene die twijfelen, zo ben ik ook, als superzekere piet, heb een jaar getwijfeld en gewacht. Maar nu ben ik overtuigd dat de kennis aanwezig is en.....de koffie smaakt goed.

EdK

Forumguru
Maar nu ben ik overtuigd dat de kennis aanwezig is en.....de koffie smaakt goed.
Een half uurtje hier op forum lezen of google gebruiken en je weet dat bij VAG techniek de kennis er zeker wel is.
En niet alleen op tunings gebied.
En het is een zeer correcte zaak die altijd snel zijn antwoorden op vragen geeft , wat het antwoord ook is.
Ben een twee jaar terug een uurtje bij ze binnen geweest en dat uurtje heeft voor mij genoeg gezegd om er zeker bij terug te komen....

Bovenaan Onderaan