Tuners Golf MK8 R Variant "Codename: Sonic The R"

Tuner111

Forumguru
@leon-cupra tuurlijk !

Ik tank nu ook 98 in de Clio. Dat is iets waar je zowiezo rekening moet houden bij de aankoop.

Uiteindelijk valt het verbruik goed mee. De baron kwam ook niet veel boven de 7l bij woon werk verkeer.
 

leon-cupra

Forumguru
98 in de Clio is toch voor niets nodig?

7L … fluwelen voet en wat afstanden doen uiteraard veel. 7L haalde ik enkel met de RS als we van mijn ouders kwamen. 50km autostrade tegen 120 en daarna 30km tussendoor maar dan mocht je zeker niet het pedaal indrukken. Tegenwoordig zijn we 20L gewoon , zelfs met de Porsche :arghh:
 

Tees

Donateur
In m'n 1.2 TSI is 98 ook niet nodig, maar ik doe t uit behoud. Als je veelvuldig rijdt is E10 niet zo'n punt, maar als je weinig rijdt is 98/E5 of zelfs E0 wel zo veilig. Bovendien compenseert het verbruik het prijsverschil deels.
 

leon-cupra

Forumguru
@Tees duidelijk dat je geld teveel hebt, afleidend uit andere berichten uit andere topics :D;)

Vroeger ook nog eens getest 95-98 … amper verschil. Als de motor 95 toelaat , tank ik steeds 95.
 

Tees

Donateur
Zei de man met een Porsche ;)

Vroeger was de Euro 95 anders dan nu. Het is heel simpel: ethanol heeft minder energieinhoud dan benzine, en als er dus 10% ethanol in zit, is de energieinhoud ongeveer 3% minder (dus met de huidige prijzen in NL is dat ongeveer 7 cent als je tenminste vergelijkt met E0). Als ik daarnaast het risico meereken dat E10 na enkele maanden begint te degraderen, en dat dat wel eens een brandstofpomp kan kosten, dan is de rekensom helemaal niet zo slecht.
 

leon-cupra

Forumguru
Zei de man met een Porsche ;)

Vroeger was de Euro 95 anders dan nu. Het is heel simpel: ethanol heeft minder energieinhoud dan benzine, en als er dus 10% ethanol in zit, is de energieinhoud ongeveer 3% minder (dus met de huidige prijzen in NL is dat ongeveer 7 cent als je tenminste vergelijkt met E0). Als ik daarnaast het risico meereken dat E10 na enkele maanden begint te degraderen, en dat dat wel eens een brandstofpomp kan kosten, dan is de rekensom helemaal niet zo slecht.
Teveel heb ik nooit, te weinig altijd ;)

Betreft 95: “na enkele maanden” … je tankt tankt toch niet om de paar maanden. Zelf ik met mijn 2000km/jaar sta wel maandelijks aan het tankstation. Dus dat je verlies gaat hebben op 95 is toch in heel uitzonderlijke gevallen.
 

Tees

Donateur
Jij rijdt 1:5, ik boven de 1:15...

Met de Fabia (kleinere tank, 45 vs 55 L, en iets meer verbruik) zat er soms 2 maanden tussen tankbeurten, ik heb gisteren getankt omdat de meter iets onder de helft zat, was een maand terug volgegooid.

Maar we dwalen wel erg :ot:
 

Tuner111

Forumguru
ik merk anders echt wel verschil in hoe soepel de clio draait :) op 98 is het motorke contenter, draait minder toeren in stilstand & het verbruik is wel pakken beter. Test gedaan, tank 98 +- 600km tank 95 +- 500 km. Altijd het zelfde traject omdat hij enkel dient voor van en naar mijn werk. Voor de rest van het verkeer heb ik nog iets anders :)

@JeSko
Laat me zeggen dat het rijd... en me brengt waar ik moet zijn... zou ik hier in kunnen blijven rijden? enkel als het echt echt moet!

@leon-cupra

Ja, ik kwam gemakkelijk aan 7l of zelf minder op woon werk verkeer met de baron :)
 

leon-cupra

Forumguru
@Canon-Eye de wagen nog nooit horen reclameren :pardon:
Gewoon stilstaan kan weinig kwaad zeker, juist slecht voor de batterij. Af en toe nog wel een ritje mee gereden. Lang genoeg dat de motor nog een keer warm werd en ach … binnen een jaartje weer wat anders ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Alleen verzetten op de oprit (zoals je zelf aangaf) - dát is wat me niet goed voor 'm lijkt, want daar wordt hij niet warm van.
Tenzij je een oprit hebt van 10 km of zo... ;)
 
Bovenaan Onderaan