Tunen superb combi 1.8 tsi

willemk

Senior Member
Hallo, is er iemand op dit forum die ook met een superb combi 1.8 tsi rijd (schakelbak) die is getuned. Wat zijn de rijervaringen?

William
 

plaza

Forumguru
Puur mijn eigen mening, maar een Superb 1.8 Tfsi heeft de tuning echt nodig, hij is gewoon te zwaar .
Ik kon niet wachten tot de eerste 2000 km voorbij waren en de tuning gestalte kreeg.
Rij nu 1 1/2 jaar al met heel veel plezier getuned en wel, en zonder problemen.
 

Octavarium

Actief lid
Geen slechte stap en spreek uit ervaring. Tunen van de 1.8TSI is echt meer dan de moeite waard! Standaard is het al geen laf blok, maar na chiptuning vliegen de straatstenen je om de oren :)
 

VEEJAY

Forumguru
Ben erg onder de indruk van een (Hartog) getunede 1.8TSI van een lid hier, niet normaal hoe snel die auto is geworden. Met recht een wolf in schaapskleren!
 

sitechris

Donateur
Ben ook erg onder de indruk van een getunede 1.8TSI. Nu is de standaard TSI ook fijn, maar een beetje extra is altijd lekker! Enige nadeel van de 1.8 TSI is dat het blok net niet sportief genoeg klinkt, maar dat is dan ook enige punt van kritiek.
 

heavy

Actief lid
Ik had in mijn Altea XL de 1.8Tfsi laten chippen bij Tunex, zeer tevreden over het resultaat.
Was al een heerlijk blok, maar na de aanpassing echt geweldig.
 

michelover

Forumguru
De auto laten tunen bij JD en dat rijd echt perfect.
Zonder tuning was hij best te rijden maar na tuning rijd hij gewoon zoals het af fabriek had moeten zijn.
Heb de 1.8TSI HB i.s.m de handbak.
 

willemk

Senior Member
Jongens bedankt voor jullie reacties. Ik zie hele goede referenties van JD. Ook aan de telefoon komen ze zeer profi over. even sparen en dan gaan we.


Willem
 
Bovenaan Onderaan