Trotse bezitter van S2 combi EBL

Hallo allemaal,

Ik heb me al voorgesteld maar bij deze ook maar even de auto voorstellen

Vanwege de vorige auto, een Audi A3 1.6 tdi 2011, 3 deurs ,handgeschakelde 5 bak was ik echt op zoek naar ruimte, een station, automaat, benzine en vooral luxe dus ga je internet af, een Volkswagen passat high executive rond 2012 had ik op het oog, mooie wagens maar bijna allemaal met 1.4 tsi met 122 pk wat ik voor zo'n auto toch te weinig vond ben ik bij toeval bij de Skoda superb combi EBL uitgekomen, uiteindelijk 15 km verderop particulier werd deze 1.8 tsi met (bijna) alle opties aangeboden, maar particulier kopen was niet mijn ding maar de auto had een maand ervoor de complete nieuwe ketting incl nokkenassensors etc dus daar zat het wel goed mee dus na een afspraak en proefrit was ik verkocht.... Wat een luxe dikke wagen helaas na een paar weken lekkage van het panoramadak maar ook dat is gelukkig opgelost. Aangezien ik de auto nu met de 19" te hoog op de poten vind staan komt er zsm een schroefset onder zodat ie mooi in de wielkasten valt. Vorige week bij mark in Breda geweest, achterlichten branden nu ook bij drl, achterklep sluit nu ook automatisch met knop en ab maar ik ging eigenlijk om de dvd (columbus) vrij te laten spelen tijdens het rijden maar dat is helaas niet gelukt dus daar zoek ik nog een oplossing voor. Verder zal ik jullie op de hoogte houden bij veranderingen of plannen en zal ik vaak om advies vragen aangezien ik een leek ben op auto technisch gebied.
 
Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Welkom hier en veel veilige km's gewenst met je S2. De 1.8 is een heerlijke motor (nog leuker na het chipppen), let idd wel op het olieverbruik (zoals oco1979 ook schrijft) sommige 1.8 tsi's hebben een hoog olieverbruik.
 
Dankjewel @Highway En @oco1979 . Daar let ik idd goed, vooral omdat ik hem nog maar kort heb. Chippen? Ja dat staat nog wel op mijn verlanglijstje maar onderaan. Eerst schroefset, zit te denken aan walnut blasting bij hbt wat ik hier gelezen heb en dsg update/grade bij tvs zodat ie motorisch in ieder geval weer even mee kan. Bedankt voor de info :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan