Trommelremmen/schijfremmen achter

busje

Lid
Vraagje heeft de kamiq standaard trommel remmen achter ?? Ik zag er nl een me trommelremmen
Zelf heb ik schijfremmen achter
 

EdK

Forumguru
Trommelremmen worden bij de in PK's kleinste motoren ( benzine ) gebruikt.
Op mijn Fab 3 met orgineel 95Pk heb ik ook trommels achter.
Voordeel er van is dat je velgen niet zo gauw smerig worden
En met remmen merk ik er erg weinig van dat achter trommels zitten...
En ook niet toen ik de motor met 95 Pk bij VAG Techniek met een fabrieksupdate heb verrast en nu dus 115Pk heb.
En met de kamiq zal het niet anders zijn vermoed ik zo maar
 

busje

Lid
Volgens mij (na nader onderzoek) worden de Kamiq’s geleverd door pon met trommelremmen geleverd met de 1 liter motor. Die van mij is rechtsreeks van de fabriek geleverd Door mijn garage en daar doen ze er standaard schijven onder
 

EdK

Forumguru
Die van mij is rechtsreeks van de fabriek geleverd Door mijn garage en daar doen ze er standaard schijven onder
Klinkt leuk maar ik zie niet zo gauw een dealer op eigen houtje de trommels vervangen voor schijven.
En in beide gevallen zal het vanaf fabriek geleverd worden.
 

Alpha

Donateur
Hier een 1.0 115Pk met trommels achter. Scheelt poetswerk op de velgen achter ! Minder snel vies. Valt ook eigenlijk amper op. Maar als ik het zelf had kunnen kiezen was ik waarschijnlijk toch voor schijven gegaan.
 

Logic

Actief lid
de 1.0 heeft trommels achter(gisteren nog een noodstop moeten maken, deden het prima :D, de 1.5 heeft schijven achter. Als ik me niet vergis.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Voor zover ik weet kan je niet zonder meer trommels door schijven vervangen.
De rembekrachtiger moet dan ook aangepast worden. Schijven zouden meer druk nodig hebben????
Dat is mij verteld bij m'n Scala 1.0 DSG, die had achter trommel.
En de Fab 3 Combi DSG had in mijn herinnering achter wel schijven. Maar idd, de trommels deden hun werk uitstekend.

grtsss
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij (na nader onderzoek) worden de Kamiq’s geleverd door pon met trommelremmen geleverd met de 1 liter motor. Die van mij is rechtsreeks van de fabriek geleverd Door mijn garage en daar doen ze er standaard schijven onder
@EdK @fanSkoda-VW Volgens mij interpreteren jullie het bericht verkeerd. Het “daar” in de laatste zin slaat terug op “de fabriek” niet op “de garage”. Oftewel: Pon laat standaard trommelremmen monteren, maar bij een rechtstreekse bestelling bij de fabriek krijg je schijven.
 
Bovenaan Onderaan