Trip vs totaal aantal gereden KM

Pavalo

Nieuw lid
Hallo,

ik rijd zakelijk een Karoq spotline met alles erop en eraan. echt een superwagen en ben er tot op de dag erg blij mee. (heb hiervoor Ford, Volvo en Honda gereden)
enige kleine puntje waar ik niet achter kan komen is het volgende.

Omdat ik zakelijk rij, moet ik bij het tanken de KM stand invoeren, echter op mijn display onder het rijden staat de trip stand... de totaal aantal KM's komen pas als de auto uitstaat... is er een mogelijkheid om tjdens het rijden de toitaal aantal gereden km's in beeld te laten komen? (zo kan ik de stand oefenen voor als ik bij de kassa ben :-) )

alvast dank
 

064harry

Donateur
Tip...

Je kijkt op de Mijn Skoda App op je smartphone voor de kilometerstand en vervolgens betaal je met de smartphone.

IMG_3692.jpeg
 

Canon-Eye

Forumguru
Niet iedereen WIL met zijn/haar smartphone betalen.

Maar als het contact uitstaat en er gaat een deur open, dan gaat de display aan en daar staat dan de totaalstand, ongeacht de positie van de cruisecontrolhendel. (bij mijn Leon in elk geval, en ook bij de voorafgaande Fabia).
 

fanSkoda-VW

Donateur
Bij de Scala kan ik altijd de km-stand zien als ik het ACC-stengeltje geheel terug duw.
Dan wel weer instellen, ook de afstand tot de voorliggende auto.

grtss
 

Okki

Donateur
En ik dacht dat je met alle banken al met je smartphone kon betalen...

Ter info:

ABN Amro: Betalen met een Android-telefoon is niet meer mogelijk. De bank is gestopt met de Wallet app.

Niet dat ik dat zou willen hoor...ik heb altijd mijn portemonnee bij me.
 

064harry

Donateur
Djieeeeezzz dit wist ik niet.
Niet om te dissen of zo maar ik betaal eigenlijk nooit meer anders dan met mijn phone.
Maar goed. Da’s een ander verhaal.
Ik denk dat de TS inderdaad de kilometerstand niet kan zien onder het rijden.
De bedoeling was om het een paar keer te herhalen zodat hij het bij de kassa zo kon opdreunen.
Ik had nog gekeken bij de rijgegevens oid maar inderdaad: nergens een kmstand te bekennen.
 

jongetje

Forumguru
Hij wil de km stand zien omdat die gevraagd wordt omdat hij betaald met een tankpas. Dan kun je niet met je mobiel betalen, sterker nog, mijn tankpas heeft zelfs nog een magneet strip.

Ik heb niet altijd zin in die km stand in te voeren en vul bij het tanken 0 in. En via de app van mijn lease maatschappij regelmatig de correcte stand.
 

EdK

Forumguru
vul bij het tanken 0 in
Zo moeilijk ?
Vervangende auto ? JA is mijn keuze altijd
Heb nog nooit een Km stand ingevuld en nog nooit commentaar gehad hierop.
En heb een kennis die vult bij tankbeurt 1 een stand in van 10K en bij de tweede een stand van 60K en bij de derde weer 5K
Dan zou je denken dat er wel een reactie op komt uiteindelijk..... niet dus
 

EdK

Forumguru
Daarom, en ik heb nooit een contract getekend waarin stond dat ik voor tankstations de KM moest bijhouden.
Hoef zelfs niet voor de belastingdienst me KM bij te houden....
 

PizzaPieter

Forumguru
Cruisecontrol uit. Op de plek waar de 'gekozen' snelheid stond, staat dan de totale kmstand (zo was t althans bij m'n Octavia en nu bij Leon)
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb m.b.t. de auto helemaal niks te maken met een leasemaatschappij, een werkgever of de belastingdienst, maar noteer de km-stand en het BC-gemiddelde "sinds tanken" op de tankbon voor mijn eigen aautokostenadministratie.
 

hemi24

Forumguru
Topic mag wel op slot, voordat er nog iemand voor de zoveelste keer komt melden dat de cruisecontrol uitgeschakeld moet worden om de km-stand te kunnen zien.

Topicstarter is meer van het type vraagsteller-zonder-terugkoppeling; ik verwacht dan ook geen reactie van @Pavalo.
Zowel, dan kan hij/zij zich gelijk even voorstellen in de Meet & Greet...
:lezen:
 
Bovenaan Onderaan