Trilling in paneel

QOTSA

Actief lid
Er zit een irritante rammel/trilling in dit paneel. Tijdens het rijden levert dit een irritant geluid op.
Als ik er met m’n vinger op duw is het direct weg. Iemand hier ervaring mee? Loshalen en opnieuw vastzetten is wellicht een oplossing maar is dit handig om zelf te gaan doen?

Dank alvast!

IMG_9109.jpeg

hemi24

Forumguru
maar is dit handig om zelf te gaan doen?
Als je wagen nog in de garantie zit zou ik de dealer er eerst eens naar laten kijken…

Dezelfde unit, maar dan in het zwart zit bij mij in de ID.3, maar daar komt er geen kraakje vanaf.

QOTSA

Actief lid
Haha ja het is natuurlijk klein leed maar stiekem toch wel irritant als je altijd een vervelend geluidje hoort. Zeker als je niet weet waar het vandaan komt. Ik dacht eerst dat het in de deur aan de passagier kant zat.

Vandaag dit gedaan, eens kijken of dit soelaas biedt.

IMG_9123.jpeg

TDA

Actief lid
Precies dit probleem heb ik ook regelmatig. Ik ervaar het echter meer als een krakend geluid dan als een rammel. Dacht eerst ook dat het uit de passagiersdeur kwam maar uiteindelijk bleek het uit dit deel te komen. Als ik het zonnebril vakje openklap en daar een paar keer aan beweeg dan is het (tijdelijk) weg. Ik heb af en toe het idee dat het ook temperatuurafhankelijk is.

JeSko

Forumguru
Is iets typisch Volkswagen, valt niks aan te doen, mijn Skoda Superb had het ook, ik had soms een luide knak vanuit het dashboard en het is inderdaad onderhevig aan de temperaturen, in de winter verwarming opzetten zorgt ervoor dat er in het dashboard iets van koud naar warm ging en dan knalde het. Soms ook een raar gepiep van iets dat wrong, ik vermoed het lederen dashboard dat uitzette en daardoor ergens wrijving veroorzaakte. Nooit aan geërgerd, muziekje op en het was weg, was gewoon een dijk van een auto op dat kleine prulletje na.

Bovenaan Onderaan