Trillen bij versnellen boven de 100km

Niels83

Forumguru
Hallo sinds vorige week valt mij op dat als versnel en ik kom net iets boven de 100 het stuur begint te trillen, dit stopt weer tussen de 120 en 130.

Dit doet hij wanneer ik de snelweg op kom dus vanaf 0 maar ook wanneer ik 100 rij en wil versnellen.

Iemand enige idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Zelfs mijn monteur noemt mij een nogal een pietje precies elk kraakje valt mij op.
 

Tees

Donateur
Eerste vraag is dan altijd of t in een specifiek toerenbereik is, of bij een specifieke snelheid. Maw: als je in een andere versnelling dezelfde actie uithaalt, is het dan ook?
Zo ja, dan zit het euvel meestal na de versnellingsbak (dus aandrijving en wielen), zo nee, dan zit het ervoor.

Zonder op t antwoord daarop te wachten, denk ik als eerste aan onbalans een van de wielen.
 

EdK

Forumguru
Ehh, al je wielbouten al eens gecontroleerd of ze vast zitten en of ze er nog zitten ???
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Ik denk ook aan onbalans in je wielen. Misschien een keer een stoepje gepakt ? Zou ff langs kwikfit o.d langs gaan.
 

Tees

Donateur
KwikFit...tsja...dat kan. Of een lokale bandenboer of goede Vakgarage. Mij zie je niet bij de KwikFit (of soortgelijk). Al is balanceren niet zó moeilijk dat ze dat bij de KwikFit zouden kunnen verprutsen.
 

Niels83

Forumguru
Ik heb voorval mijn klussen mijn eigen monteur. Zij is werkt bij een dealer en doet mijn auto in haar eigen tijd. Bij kwik fit heb je kans dat mijn uitlaat vervangen moet worden.

Ik merk het alleen als ik in zijn 5 rijdt, maar rij ook niet echt in zijn 4 met 100
 

Eltjo

Forumguru
Evt. een motorsteun? Dat werd mij een keer gezegd toen ik merkte dat er trilling was bij het een heuvel/ berg omhoog rijden.
Op vlak terrein of berg af was er niets aan de hand, dan hoeft er ook minder aan getrokken te worden.
Dat is bij jou ook het geval als je niet accelereert.

Mij lijkt me als er onbalans in de wielen is, dat je dat ook moet hebben als je niet versnelt of b.v. je koppeling intrapt.
En veel minder als je vanaf 0 km/uur accelereert.
 
Bovenaan Onderaan