Trekken met de 1.6tdi combi?

Canon-Eye

Forumguru
meegenomen dat een geimporteerde auto minder waard is in nl.
Dat aspect gaat pas een rol spelen aan het einde van jouw gebruiksduur.
In die periode heb je al die tijd het voordeel gehad dat er minder geld in je auto vast zat, dus minder renteverlies c.q. lagere financiering.
Hier zou ik me dan ook niet te veel zorgen om maken.
 

eriktv

Forumguru
Mijn auto heeft de eerste 11 maanden in Duitsland rondgereden en dus geen NAP-stempel. Daarentegen wel km-stand in het Scheckheft... Zal niet veel schelen toch?
 

Paul5

Senior Member
Als je een type vind die je wat lijkt ga je bij Autoweek.nl kijken en daar kan je dan de gegevens invoeren en wil je het dan verder nog zekerder weten dan bel je Douane op met de autogegevens en dan kunnen hun jou vertellen wat de BPM kosten zijn . En een geïmporteerde minder waard ? de eerste MX 5 heb ik voor een zelfde prijs verkocht als een gelijkwaardige "Nederlandse" MX 5.
Je moet gewoon is op verschillende Duitse autosites kijken en dan weet je of het prijstechnisch de moeite is.
 

Niels83

Forumguru
Als je een type vind die je wat lijkt ga je bij Autoweek.nl kijken en daar kan je dan de gegevens invoeren en wil je het dan verder nog zekerder weten dan bel je Douane op met de autogegevens en dan kunnen hun jou vertellen wat de BPM kosten zijn . En een geïmporteerde minder waard ? de eerste MX 5 heb ik voor een zelfde prijs verkocht als een gelijkwaardige "Nederlandse" MX 5.
Je moet gewoon is op verschillende Duitse autosites kijken en dan weet je of het prijstechnisch de moeite is.

zit nu weer in de spaar fase. was onderweg met sparen. toen was de badkamer lek. gelijk helemaal vervangen. zoef weg spaargeld.
 

Rataplan

Forumguru
maar de kosten voor het importeren weegt dat nog steeds op. meegenomen dat een geimporteerde auto minder waard is in nl.

Dat aspect gaat pas een rol spelen aan het einde van jouw gebruiksduur.
In die periode heb je al die tijd het voordeel gehad dat er minder geld in je auto vast zat, dus minder renteverlies c.q. lagere financiering.
Hier zou ik me dan ook niet te veel zorgen om maken.

Bovendien is het een drogreden; de auto's komen uit dezelfde fabriek. In de basis zijn ze het hetzelfde, op enkele opties na. Iedere importeur bepaalt hoe een bepaald pakket eruit ziet. Zo stelt een Portugese importeur de Business uitvoering anders samen dan z'n collega in Zweden gezien het verschil in klimaat. Duitse auto's hebben bijvoorbeeld vaak geen alarm.

Anders is het met Belgische auto's, aangezien men de motor qua vermogen afstelt omdat men daar naar motorvermogen wegenbelasting betaalt.

Overigens heb ik eens een geïmporteerde auto weer geëxporteerd en ontving zo ook weer BPM centen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan