Trekken bedrading + installeren carkit etc.

"Dagje knutselen"

Vandaag weer eea aan de auto gedaan.
Om te beginnen is bedrading vanaf motorruimte/accu naar het interieur doorgetrokken. Dat viel door de aanwezigheid van een nog ongeruikte thule enorm mee. De bedrading komt dan ook op een perfecte plek het interiuer binnen.

P1040665.JPG

P1040669.JPG

P1040674.JPG

P1040676.JPG

P1040677.JPG

P1040678.JPG


Jammergenoeg kreeg de doorvoer niet goed op de foto, maar de plek is wel enigszins te zien/herleiden, op de foto zie je de rode kabel naar binnen gaan.

Vervolgens moest de carkit op een betere plaats gemonteerd worden. deze zat met een dashmount aan de radio vast wat een vervelende plaats opleverde.
Ik heb nog een orginele "massieve" steun van Skoda overwogen maar vind dat dat toch wat veel plek inneemt. Ik heb dus een beugel op maat gemaakt gemaakt zodat de carkit voor mij nu op de perfecte plaats en onder de ideale hoek zit.
P1040682.JPG

P1040684.JPG

P1040688.JPG

P1040691.JPG



Morgen verder met de rest, voor vandaag ben ik tevreden.

Gr,
Dick
 

Exciter

Administrator
Ik zal toch wel graag willen weten, waarom je voor een carkit een draadje vanuit de accu trekt?

Is dat niet ietswat te ingewikkeld? Je kan hem toch gewoon paralel aan de voeding van je radio aansluiten?
 
/forum/images/graemlins/shocked.gif /forum/images/graemlins/crazy.gif Zat ik ook aan te denken, kan je eventueel ook nog constant of contactstroom inschakelen. Maar goed.. waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

TurboBooster

Forumguru
Onder het dashboard, vlak bij de radio cq. dasboardkastje ligt een aansluiting voor een carkit/taximeter.
Dit is afgezekerd op een aparte zekering in het zekeringkastje.
Kijk maar eens in het instruktieboekje.

TB.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik zal toch wel graag willen weten, waarom je voor een carkit een draadje vanuit de accu trekt?

Is dat niet ietswat te ingewikkeld? Je kan hem toch gewoon parallel aan de voeding van je radio aansluiten?

[/ QUOTE ]

Misverstand: de carkit is niet direkt op de accu aangesloten.
De bedrading vanaf de accu is voor de versterker die achterin komt.
 

Karstieman

Forumguru
Ben benieuwd hoe het resultaat eruit gaat zien /forum/images/graemlins/smile.gif
Mooie radio heb je trouwens. Die krijgt goede reviews in de bladen.

ps. wel niet meer roken in je auto Dick. /forum/images/graemlins/winkie.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ben benieuwd hoe het resultaat eruit gaat zien /forum/images/graemlins/smile.gif
Mooie radio heb je trouwens. Die krijgt goede reviews in de bladen.

ps. wel niet meer roken in je auto Dick. /forum/images/graemlins/winkie.gif

[/ QUOTE ]

Hoi,

Betrapt! Als de asbak een beetje "normaal" geplaatst was had je niet eens opgemerkt! (Grootste min. tot nu toe: de asbak!)

Wat betreft de radio, is inderdaad een super headunit (=HU)! En wat mij betreft ook nog steeds een van de mooiste.
Verwacht echter niet dat je met een "goede" HU op de standaard speakers/bedrading een goede sound krijgt. Daar is meer voor nodig.

Gr,
Dick
 
Bovenaan Onderaan