Trekhaakhoogte karoq

c.huser

Nieuw lid
Goedendag,
Ben sinds kort in het bezit van een karoq met inklapbare trekhaak met een kogelhoogte van 42 cm hart kogel tot de weg.
Wil er eventueel een eibach verlagingsset op monteren i.v.m. caravan rijden .
Word de afstand dan niet te klein met 3 cm verlaging .
Wie heeft hierop een antwoord.
Dank!!!
 

c.huser

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie
Dat hij dan wat stugger word is mij bekend,
Misschien zijn er ook andere mensen met ervaring met deze uitvoering.?
 
Bij ons standaard hoogte. Geen probleem als de auto zwaar bepakt is. Ligt ook aan welke caravan je hebt. Wij halen wel altijd het neuswiel eraf. Tikt vaak net aan bij verkeersdrempels in Spanje.
 
Wat is de juiste kogelhoogte?

De kogelhoogte zal belast gemiddeld tussen de 35 en de 42 cm liggen (hoogte
tussen wegdek en hart kogel), hoewel kogelhoogtes boven de 42 cm zeker ook
mogelijk zijn.
T.a.v. de onbelaste hoogte kan geen exacte opgave gedaan worden. Bij een
maximum belasting zal aan een hoogte van minimaal 35 cm tussen hart kogel en
wegdek moeten worden voldaan.
Bij de constructie van trekhaken wordt, voor wat de hoogte van de kogel
betreft, uitgegaan van een wagen met standaard banden en veersystemen."

 

hemi24

Forumguru
Bij ons standaard hoogte. Geen probleem als de auto zwaar bepakt is. Ligt ook aan welke caravan je hebt. Wij halen wel altijd het neuswiel eraf. Tikt vaak net aan bij verkeersdrempels in Spanje.

Ergens strookt dat niet met elkaar: “geen probleem” en dan toch het neuswiel moeten verwijderen…
 

Antera

Donateur
Heb al vele auto verlaagt ook deze modellen. De kogel zit dan nog op een prima hoogte. Als je op vakantie gaat laad je de auto vol met bv 5 man dan zakt de kogel met een standaard onderstel ook zomaar 3cm of meer. Maar met een EiBach set zakt de auto minder in omdat de veren progressief zijn en daarmee ze niet zo ver in zakken als ome veren.

Dus geen enkel probleem

Mocht je iemand zoeken die dit voor je kan doen dan houd ik me aanbevolen
 

Canon-Eye

Forumguru
Wij halen wel altijd het neuswiel eraf. Tikt vaak net aan bij verkeersdrempels in Spanje.
Eraf?? :pieker:
Is gewoon maximaal optrekken (zodat het deels tussen de driehoek van de dissel verdwijnt) dan niet voldoende?
Zo doe ik het altijd en dat is meer dan voldoende om stootvrij over de meest onmogelijke hobbels te komen.
 
Neuswiel eraf. Ligt aan de dissel lengte van de caravan en aan de drempel hoogte. In Spanje zijn de drempels zeer hoog en steil. Dan tikt het neuswieltje bij ons telkens aan. Ieder doet het op z’n eigen manier.
Succes met verlagen. Antera is specialist.
 
Bovenaan Onderaan