Trekhaak sleutel weg!

Frnsvdw

Senior Member
Hallo allemaal,
Heb sinds een week een Octavia met afneembare trekhaak.
Bij de koop waren er geen sleutels van de trekhaak aanwezig, heel jammer.
Gelukkig zit hij er wel op maar kan er zonder sleutel niet af wat ik wel graag zou willen.
Weet iemand hoe ik aan nieuwe sleutels kan komen, het gaat hierbij om een orginele Skoda trekhaak.
Heeft iemand ideeën?

Gr. Frans
 

ertromp

Forumguru
De “originele” Skoda haak komt van een toeleverancier af. Kun je op de haak zien bijvoorbeeld merk Westfalia of Profsvar of wellicht een VW nummer?
 

hemi24

Forumguru
Hoe ziet het eruit? Aangezien je dealer je naar een Brezan stuurt heb ik het idee dat het geen originele af-fabriek trekhaak is...

images

Profsvar (af-fabriek Skoda)


1600x1600_anwendung___118500_11196_v4.png

Westfalia (aftermarket)


BOSAL%20AK1%20vlecna%20kljuka%20Skoda%20Octavia%20III%20estate%2003.JPG

Bosal-Oris (aftermarket)


Brink_BMA_1_0aoc-88_jypm-hk.jpg


Brink/Thule (aftermarket)
 

Frnsvdw

Senior Member
Hoe ziet het eruit? Aangezien je dealer je naar een Brezan stuurt heb ik het idee dat het geen originele af-fabriek trekhaak is...

images

Profsvar (af-fabriek Skoda)

Het is inderdaad een orginele trekhaak!
Kan het zien op het plaatje wat op de trekhaak staat.
Volgens het bovenste (lees eerste foto)
klopt het ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Volgens mij heb je volgende opties:
  1. Trekhaak als vast beschouwen en mooi laten zitten;
  2. Sleutel nabestellen (gaat moeilijk zonder sleutelcode);
  3. Slot uitboren en nieuwe slot bestellen en monteren;
V.w.b. optie 2 en 3 kun je :
De handleiding voor de trekhaak heb ik bijgevoegd, vanaf blz 29 is het in het Nederlands...
 

Bijlagen

  • PS058X_manual.pdf
    1,7 MB · Weergaven: 23

eriktv

Forumguru
Ik zag aan de naam van de producent dat het een Tsjechisch bedrijf is, mocht je er in het contact niet uitkomen in het Engels dan mag je mij altijd een pb sturen voor vertaling van/naar ‘t Tsjechisch.
 

Frnsvdw

Senior Member
Ik zag aan de naam van de producent dat het een Tsjechisch bedrijf is, mocht je er in het contact niet uitkomen in het Engels dan mag je mij altijd een pb sturen voor vertaling van/naar ‘t Tsjechisch.

Dank je voor het aanbod ;)
 

dimi74

Banned
De Bosal/ Oris trekhaken hebben vaak het nummer naast het sleutelgat erin gestanst staan.
Met dit nummer kun je ze bij een Brezan etc bestellen.
 

Frnsvdw

Senior Member
Inmiddels contact gehad met de dealer die Pon heeft geraadpleegd, die zeggen dat zij niet achter het sleutel nummer kunnen komen.
Oplossing die zij aandragen is slot uit boren en een nieuw slot plaatsen.
Kosten nieuw slot € 73.00 excl arbeidsloon.
Besloten deze maar te laten zitten en deze als vasten trekhaak te beschouwen.
Bedankt voor alle reacties.
 

hemi24

Forumguru
Inmiddels contact gehad met de dealer die Pon heeft geraadpleegd, die zeggen dat zij niet achter het sleutel nummer kunnen komen.
Oplossing die zij aandragen is slot uit boren en een nieuw slot plaatsen.
Kosten nieuw slot € 73.00 excl arbeidsloon.
Besloten deze maar te laten zitten en deze als vasten trekhaak te beschouwen.
Bedankt voor alle reacties.

Die oplossing kwam ik ook op Duitse en Engelse fora tegen inderdaad.


@dimi74 : als je even de moeite had genomen om het topic terug te lezen had je deze opmerking(en) niet hoeven plaatsen...
 

eriktv

Forumguru
Kosten nieuw slot € 73.00 excl arbeidsloon.
Is het dit slot? https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea770011-nahradni-zamek-tazneho-zarizeni-skoda-24909.html

Misschien kun je aan de hand van het onderdeelnummer EEA 770 011 zelf een slot scoren voor veel minder en zelf of op een goed adresje het slot uitboren, €12 of €73 scheelt nogal :)

Ik zag op dit Tsjechische forum https://forum.octaviaclub.cz/index.php?/topic/25142-tažné-zařízerní-octavia-2-ztracený-klíč/
dat veel mensen hetzelfde probleem hadden met een O2 en deze zelf uitboorden en een nieuw slot plaatsten.
 

SuperBeeb

Forumguru
Heb ooit een nieuwe sleutel besteld voor mn superb 2 trekhaak. Volgens mij heb ik dat toen gedaan obv nummer op t slot, maar zou ook kunnen dat er een nummer op de sleutel stond. Die had ik nl nog wel. Was iets van 36 euro voor 2 sleutels.
 

Frnsvdw

Senior Member
Heb ooit een nieuwe sleutel besteld voor mn superb 2 trekhaak. Volgens mij heb ik dat toen gedaan obv nummer op t slot, maar zou ook kunnen dat er een nummer op de sleutel stond. Die had ik nl nog wel. Was iets van 36 euro voor 2 sleutels.

Er staat helaas geen nummer op het slot.
 
Bovenaan Onderaan