Trekhaak perikelen

Antera

Donateur
Trekhaakmodule moet aangemeld worden. Dit heeft invloed op je abs en remlichten. Simpel gedacht: de ECM moet weten wat met de extra module te moeten doen.

Dit is niet perse nodig alleen kan het zijn dat bepaalde systemen niet goed werken. Maar rijden zonder aanmelding gaat tt op heden altijd goed en zonder problemen. Alleen foutmeldingen of aanpassing van de motor/dsg enz werken dan niet.

Ik vermoed dat er iets mis is met de stuurdoos van het merk wat gebruikt word. Zelf monteer ik altijd Bosal of ECS kabelsets waarbij de laatste de voorkeur hebben. Werken tot op heden altijd feilloos. Zie ook de handleiding ervan:

After installing the wiring kit please check the light functions of the trailer/bikercarrier/caravan. They will work without coding.

Laatst bewerkt:

jeanke9230

Nieuw lid
Ondertussen een prettig contact gehad met @Antera.

Langs deze kant wil ik jou nogmaals bedanken voor je tijd en inzet om me te helpen.

Helaas kan er niks gedaan worden softwarematig aan de kant van de auto, het ligt echt aan de module van de trekhaak.

Ik heb gisterenavond het signaal van de remlichten van de auto zelf afgetakt en zo naar de stekkerdoos gebracht.

Op deze manier werken de remlichten wel perfect. Echter, van zodra ik de lichten van de auto aanzet en dan rem, krijg ik een melding op het dashboard.

In dit geval werken de remlichten op de auto en de aanhanger aan de linker kant, waar ik het signaal heb afgenomen, soms niet. Dat is te verhelpen door de wagen van contact af te halen en weer te starten, dan werkt alles weer.

Ik heb er verder geen verstand van maar ik denk dat het Canbus systeem, van zodra de normale verlichting begint te branden, een hoger stroomverbruik opmerkt en daardoor de linkerkant uitschakelt.

Moest iemand daar een oplossing voor hebben hou ik me aanbevolen.

De laatste oplossing is de kabelboom er maar helemaal weer uithalen en de set van ECS te monteren op aanraden van @Antera.

Ik heb nogmaals naar Olifant trekhaken gemaild met wat hun voorstel is.

Alvast bedankt voor de input en ik hou jullie op de hoogte, moest hier ooit iemand tegenaan lopen.

hemi24

Forumguru
Als ik jou was zou ik Olifant Trekhaken melden dat ze maar een nieuwe juiste kabelset moeten opsturen..!

Ze hebben al aangegeven dat ze het zelf ook niet helemaal weten en @Antera heeft je al één en ander bevestigd.

Bovenaan Onderaan