Trekhaak opties op de SuperBII?

Bartez

Lid
Hoi iedereen,

Begin volgend jaar hoop ik eveneens mijn nieuwe SuperB Ambition Business als leasebak te mogen ontvangen.

Ik ben momenteel de mogelijkheden tot het achteraf plaatsen van een trekhaak aan het bekijken. Kan het een vaste trekhaak zijn (ivm parkeersensoren) of moet het een loskoppelbare terkhaak zijn. Moet deze door een dealer geplaatst worden of is dit zelf te doen? En aan wat voor prijzen moet ik denken.

Iemand enig idee hoe ik mijn SuperB zo goedkoop mogelijk achteraf van een trekhaak kan voorzien?

Thanx!
 
Hoi iedereen,

Begin volgend jaar hoop ik eveneens mijn nieuwe SuperB Ambition Business als leasebak te mogen ontvangen.

Ik ben momenteel de mogelijkheden tot het achteraf plaatsen van een trekhaak aan het bekijken. Kan het een vaste trekhaak zijn (ivm parkeersensoren) of moet het een loskoppelbare terkhaak zijn. Moet deze door een dealer geplaatst worden of is dit zelf te doen? En aan wat voor prijzen moet ik denken.

Iemand enig idee hoe ik mijn SuperB zo goedkoop mogelijk achteraf van een trekhaak kan voorzien?

Thanx!

Lekker de dealer laten doen.....trekhaak communiceerd ook via can-bus en moet dus aangemeld worden in de gateway, pdc moet gecodeerd worden e.d......
En wat je ook doet.... zeker niet naar de sprint of dergelijke bedrijven, want je beland daarna gewoon bij de dealer... alleen moet je dan 2x afrekenen.


Suc6
 

Vacaro

Senior Member
Waarom trekhaak achteraf laten plaatsen en ni gelijk als optie, is dan toch goedkoper of val je dan buiten leasebudget. Is ook mooier afgewerkt als affabriek erop zit. En telt garantie op trekhaak ook.
 

bert

Lid
Ik laat zelf door de dealer een afneembare haak plaatsen. Probleem is dat deze er nog niet schijnt te zijn. Alleen vaste kogel. Dit lijkt me vreemd gezien de plaats van het kenteken. Zie het wel. Auto wordt 1ste week januari afgeleverd. Zie wel wanneer de haak eronder komt. Laat het wel door de dealer doen. Zoals al eerder vermeld pdc etc.
 

Bartez

Lid
Waarom trekhaak achteraf laten plaatsen en ni gelijk als optie, is dan toch goedkoper of val je dan buiten leasebudget. Is ook mooier afgewerkt als affabriek erop zit. En telt garantie op trekhaak ook.

Het is niet goedkoper voor zover ik weet....en daarbij moet je ook nog een bijtelling extra betalen , 4 jaar lang.....dat betaal je zeg maar dubbel voor dezelfde trekhaak....

Ik laat zelf door de dealer een afneembare haak plaatsen. Probleem is dat deze er nog niet schijnt te zijn. Alleen vaste kogel. Dit lijkt me vreemd gezien de plaats van het kenteken. Zie het wel. Auto wordt 1ste week januari afgeleverd. Zie wel wanneer de haak eronder komt. Laat het wel door de dealer doen. Zoals al eerder vermeld pdc etc.

Kun je me vertellen wat een afneembare trekhaak kost in jouw geval?
 
Ik laat zelf door de dealer een afneembare haak plaatsen. Probleem is dat deze er nog niet schijnt te zijn. Alleen vaste kogel. Dit lijkt me vreemd gezien de plaats van het kenteken. Zie het wel. Auto wordt 1ste week januari afgeleverd. Zie wel wanneer de haak eronder komt. Laat het wel door de dealer doen. Zoals al eerder vermeld pdc etc.


Kentekenplaat is geen probleem, haak zit niet in de weg.

Afneembare haken zijn er wel hoor, bestelnummer EEA 800001
 
en die kosten????? :xyxthumbs:


Officieel zijn ze nog niet leverbaar in Nederland, omdat de afneembare haken niet goedgekeurd zijn, waarom ????
In België zijn ze gewoon te koop en ook de Nederlandse importeur levert ze gewoon (alleen niet officieel) ik heb er al een aantal gemonteerd.
De kosten?? ik weet het niet exact temeer omdat de importeur nog geen prijzen heeft vrijgegeven voor afneembare haken, maar gezien de constructie van haak en kabelset zal deze de prijs voor een O2 niet ver ontlopen.
 

bert

Lid
Officieel zijn ze nog niet leverbaar in Nederland, omdat de afneembare haken niet goedgekeurd zijn, waarom ????
In België zijn ze gewoon te koop en ook de Nederlandse importeur levert ze gewoon (alleen niet officieel) ik heb er al een aantal gemonteerd.
De kosten?? ik weet het niet exact temeer omdat de importeur nog geen prijzen heeft vrijgegeven voor afneembare haken, maar gezien de constructie van haak en kabelset zal deze de prijs voor een O2 niet ver ontlopen.


Hoorde dat Brink een Superb heeft meegenomen om een afneembare haak te fabriceren. Klopt dat deze wel leverbaar zijn maar niet officieel. Dacht altijd dat het kenteken niet goed leesbaar was met een vaste haak. Dealer heeft een stelpost van € 900 meegenomen voor de haak. Vaste kost € 650. Omdat de trekhaak een accessoire is welke achteraf gemonteerd wordt betaal ik er geen bijtelling over.
 

bert

Lid
Het is niet goedkoper voor zover ik weet....en daarbij moet je ook nog een bijtelling extra betalen , 4 jaar lang.....dat betaal je zeg maar dubbel voor dezelfde trekhaak....



Kun je me vertellen wat een afneembare trekhaak kost in jouw geval?
Stelpost van € 900
 

Bartez

Lid
Stelpost van € 900

poeh....ik twijfel nog....maar heb nog tot februari om een keus te maken....op zich is afneembaar wel mooier, maar alleen als deze niet al teveel duurder is.....vind zo'n haak op zich niet storend....thanx for the info!

....trekhaak communiceerd ook via can-bus en moet dus aangemeld worden in de gateway, pdc moet gecodeerd worden e.d......

En nu in normaal Nederlands :smiley29: :winkie: snap er geen biet van.....wat betekend en doet het bovenstaande??? Wat is een can-bus, een gateway en een pdc????
 

MarcoO2

Forumguru
Officieel zijn ze nog niet leverbaar in Nederland, omdat de afneembare haken niet goedgekeurd zijn, waarom ????
In België zijn ze gewoon te koop en ook de Nederlandse importeur levert ze gewoon (alleen niet officieel) ik heb er al een aantal gemonteerd.
De kosten?? ik weet het niet exact temeer omdat de importeur nog geen prijzen heeft vrijgegeven voor afneembare haken, maar gezien de constructie van haak en kabelset zal deze de prijs voor een O2 niet ver ontlopen.

In dat geval ben je voor nog geen € 800,00 klaar.
 

Enkhuizen

Senior Member
can-bus = naam van het systeem wat de electronica aanstuurt (zeg maar het netwerk in je auto waar alle electra op is aangesloten)
gateway = centrale computer wat alle signalen op de can bus verwerkt
pdc = park distance control, moet aangepast worden zodat deze je trekhaak niet meer ziet, anders blijft ie piepen....
 

Bartez

Lid
can-bus = naam van het systeem wat de electronica aanstuurt (zeg maar het netwerk in je auto waar alle electra op is aangesloten)
gateway = centrale computer wat alle signalen op de can bus verwerkt
pdc = park distance control, moet aangepast worden zodat deze je trekhaak niet meer ziet, anders blijft ie piepen....

aaaaahhh.....ikke snap....:worshippy:
 
En nu in normaal Nederlands :smiley29: :winkie: snap er geen biet van.....wat betekend en doet het bovenstaande??? Wat is een can-bus, een gateway en een pdc????[/quote]

Dat bedoel ik..... lekker de dealer laten monteren dus......
 
Leasemaatschapij heeft bij mij euro 1.035,30 ex BTW in de offerte opgenomen voor een afneembare haak met 13polige stekkerdoos.
Met de BTW erbij wordt dat dus 1232 euro
 

MarcoO2

Forumguru
Leasemaatschapij heeft bij mij euro 1.035,30 ex BTW in de offerte opgenomen voor een afneembare haak met 13polige stekkerdoos.
Met de BTW erbij wordt dat dus 1232 euro

da's dan fors meer dan bij de O2... heb er door de dealer een afneembare trekhaak voor nog geen 800 euro op laten zetten... :ahum:
 
Leasemaatschapij heeft bij mij euro 1.035,30 ex BTW in de offerte opgenomen voor een afneembare haak met 13polige stekkerdoos.
Met de BTW erbij wordt dat dus 1232 euro


Naar mijn idee veel te duur, ik zal morgen kijken wat wij er voor rekenen.
De prijs geoffereerd lijkt mij uit de lucht gegrepen temeer omdat er officieel geen prijzen bekend zijn van een A.K.
 
Bovenaan Onderaan