Superb 3 Trekhaak op 1.6 TDI Greenline

michel 66

Nieuw lid
Heb een SIII combi greenline besteld en de garage heeft me een bedrag van 550 EUR voorgesteld voor de vaste versie.
De trekhaak is ongeveer 200EUR en de kabelboom voor de connectie naar de computer ongeveer 130 EUR.
Er steekt ongeveer 3 tot 4 uur werk in om deze kabelboom op een deftige (geen destructieve ) manier te installeren.
Lijkt me een faire prijs en de garantie blijft bij de skoda dealer.
 

reinierh

Senior Member
Versta ik uit dit lijstje dat een suberb met af-fabriek trekhaak standaard gemonteerde hulpveren heeft op de achteras?
Zou die dan straffer afgeveerd zijn op de achteras en minder deinen bij het nemen van een drempel?
Volgens mij staat er gewoon dat je ze zou moeten laten monteren. dat is ook de reden dat ik bij de trekhaak ook de nivomat besteld heb. (En ik het zat was om steeds op drempels te blijven hangen met aanhangwagen en volle kofferbak/achterbank)
 

MCA

Lid
En hoe bevalt de Nivomat? Ik ben aan puzzelen met de uitrusting en dub tussen hulpverleners (geen bijtelling) of Nivomat. Van dat laatste hoop ik dat de auto niet stugger wordt, want ik ben erg gesteld op het comfort.
 

reinierh

Senior Member
En hoe bevalt de Nivomat? Ik ben aan puzzelen met de uitrusting en dub tussen hulpverleners (geen bijtelling) of Nivomat. Van dat laatste hoop ik dat de auto niet stugger wordt, want ik ben erg gesteld op het comfort.
Afgezien van het feit dat ik het gevoel heb dat mijn auto minder deint dan de standaard uitvoering, heb ik niet het gevoel dat de auto stugger is geveerd. Helaas nog geen zware belasting in de auto gehad om te controleren of de nivomat ook goed functioneerd. Binnenkort op vakantie naar Oostenrijk, eens zien of we dan met 5 personen en bagage nog een mooie ligging van de auto hebben.
 

MCA

Lid
Lang leve de autocorrect inderdaad :sleep:

Vandaag was ik nog even bij de dealer en die wist zelfs niet dat het geleverd kon worden ("nee, nivomat dat is ford").
 

MCA

Lid
En hoe zijn de ervaringen met hulpveren? Gaat de achterkant daarvan stuiteren als je zonder zware lading rijdt? En nodig zijn ze ueberhaupt?
 

Havana

Forumguru
IMHO kun je dan beter verlagen. Met hulpveren gaat de auto namelijk nóg hoger op z'n poten staan. Effectief is het wel. Met Eibachs ziet de auto er beter uit EN helt minder over EN is doorzakken een niet meer bestaand probleem omdat deze veren progressief zijn.

Voor de Superb 3 combi rekent Trekhaakcentrum 540 euro voor een vaste incl. inleren. Wil je een afneembare kom je op 649.

Hiervan is 50 euro inleren. Dat kan je ook zelf als je iemand kent met een kabel. Dat scheelt dan 50 euro, snel verdiend wel.
 

MCA

Lid
Ik moet alles uit de catalogus halen (lease) maar ik zal eens vragen of bijzet/andere veren een optie is

wegklapbare trekhaak laat ik er als accessoire opzetten, scheelt weer maandelijkse kosten
 
Bovenaan Onderaan