Trekhaak Octavia 1 combi

Topic in 'Te koop gevraagd' gestart door erik-055, 15-06-2019.

Topicstatus:
Dit topic is gesloten voor reacties.
  1. erik-055

erik-055 Actief lid

Wie heeft er nog een trekhaak voor een Octavia 1 combi liggen. (evt met kabels)
    1.6 benzine 74 kw
    Bouwjaar 2004

Bij. Voorkeur in de regio Apeldoorn ivm ophalen.

2. Cordoba

Cordoba Forumguru

Als je op de site schadeautos.nl zoekt kun je aan de hand van de foto's ook zien, welke sloperij een combi met trekhaak heeft staan, bijvoorbeeld deze in Bad Bentheim (net over de grens bij Enschede).

3. erik-055

erik-055 Actief lid

Goed idee, demontage https://www.kleingunnewiek.com/ (€50) heeft ze gedemonteerd liggen. Toch benieuwd of we binnen het forum aan de vraag kunnen voldoen.

Cordoba vindt dit leuk.
  4. Cordoba

Cordoba Forumguru

Klein Gunnewiek geeft wel aan dat ze 1 trekhaakmodule hebben liggen (waarschijnlijk nodig voor het aanmelden van de trekhaak, om zo ook alle electronica (PDC, mistachterlicht, kapotte-lampcontrole enz) goed te laten werken, maar geeft geen prijs of foto van die module.

erik-055 vindt dit leuk.
  5. erik-055

erik-055 Actief lid

@Cordoba, maar ik heb volgens mij geen module nodig. Ik heb geen pdc en en zelfs geen kapotte-lamp controle. Universeel 7 polig op de bestaande bekabeling aansluiten kan dan toch ook?

6. hemi24

hemi24 Forumguru

Wie monteert er in huidige tijd nog een 7-polige trekhaakset..?!?

7. erik-055

erik-055 Actief lid

@hemi24 is voor mij echt voldoende. Als er een nieuwe kabelset gemonteerd gaat worden dan 13 polig. Als er bij en gebruikte trekhaak 7 polig zit dan is dat mij ook best.

8. Cordoba

Cordoba Forumguru

Ik denk dat je auto qua leeftijd net op de grens zit, of je persé een trekhaakmodule nodig hebt. Zo is het tegenwoordig bijvoorbeeld verplicht dat het mistachterlicht van de auto uitschakelt bij gebruik van de trekhaak, met gewoon parallel schakelen op de bestaande verlichting krijg je dat niet voor elkaar, en zo zijn er nog wel meer functies die met een trekhaakmodule samenhangen (denk bijv. aan controlelampjes op je dash die alleen branden als de trekhaakaansluiting in gebruik is). Ik durf in elk geval geen uitsluiting te geven voor een O1. (vanaf Octavia II, Fabia II enz. is het zeker wel nodig, maar dat is 1 generatie verder)

9. erik-055

erik-055 Actief lid

Je opmerking over de mistlampschakeling klopt. Bij parallel aansluiten, de trekhaak gebruiken en dichte mist hebben.... Kan ik ook het mistlamppeertje er even uit halen. Niet zoals het hoort, maar gezien de beperkte trekhaak behoefte en leeftijd/dagwaarde van de auto is er een hoop mogelijk.

10. erik-055

erik-055 Actief lid

@moderators, topic mag gesloten worden.

(vaste trekhaak met 13 polige kabelset besteld bij de firma Rameder. Na aftrek van korting voor nieuwe klanten betaalde ik € 111,80 incl verzenden. Gebruikte Kortingscode: NIEUW19)

GJ M en turboturbo vinden dit leuk.
Topicstatus:
Dit topic is gesloten voor reacties.

Deel deze pagina