Trekhaak laten plaatsen door onafhankelijk bedrijf

herbiek

Senior Member
Wie heeft er ervaring met het laten plaatsen van een trekhaak door een onafhankelijk bedrijf? Ik wil wil een trekhaak onder de O2 hatchback die ik binnenkort ga bestellen. Het plaatsen van een niet afneembaar model kost ongeveer 550 euro en zal door een dealer worden uitgevoerd (en zeker niet in de fabriek).

Wie heeft ervaring met het laten plaatsen een een trekhaak bij een ander bedrijf.. wordt er dan nog over garantie gesproken bijv?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 

Mark

Banned
Bij mijn Mondeo is de trekhaak geplaats door een bedrijf dat banden en trekhaken verkoopt en monteerd.
De trekhaak was keurig aangebracht, de aansluitingen naar de stekkerdoos waren mooi en proper afgetapt van de bestaande bedrading maar waren niet juist aangesloten in de stekkerdoos.
Daar heeft mijn buurman achteraf toch nog een uurtje werk aangehad om ze juist te zetten.
Op mijn Roomster zit een vaste trekhaak van Bosal, wel gemonteerd door de Skoda dealer.
Moest wel zo gebeuren, bij aankoop van de Roomster kon Skoda daar nog geen vaste trekhaken voor leveren.
 

SkodaMan

Actief lid
Zoek nog maar eens op het forum. Er is hier al een topic over geweest. De trekhaakbouwer moet bekend zijn met het CANbus systeem in de O2 anders krijg je problemen met je computer en eventuele PDC.
 

purk

Senior Member
Zoek nog maar eens op het forum. Er is hier al een topic over geweest. De trekhaakbouwer moet bekend zijn met het CANbus systeem in de O2 anders krijg je problemen met je computer en eventuele PDC.


mee eens, bij ons op het werk kwam er een klant terug van de inbouwer, en vroeg aan ons of wij de aanpassingen wilde uitvoeren in de diverse regelapparaten zoals het boornetregelapparaat, ABS/ESP en PDC, dit konden hun niet omdat ze de apparatuur er niet voor hadden, jammer ook, dat ze alles ook niet goed hadden ingebouwd.

Toch maar naar de echt dealer voor dit soort dingen.
 
Bovenaan Onderaan