Travel pakket Pro

petertje1970

Actief lid
Zo nog lekker bezig de Karoq te personaliseren maar ik heb de volgende vraag:
Ik zit te twijfelen over het pakket Travel pakket Pro. Ik heb het gevoel dat je de meeste dingen uitschakelt om dat het irriteert.
Wie heeft het pakket en hoe is je ervaring hiermee.
Bedankt alvast voor reacties.
 

Kwark

Senior Member
Hallo @petertje1970, ik heb het pakket er op zitten. Ik schakel alleen zo af en toe LA uit. Met name op 60 km wegen of in het buitengebied. Verder houd ik alles ingeschakeld. Wel zo veilig.
 

CharlesTucker

Forumguru
Oei, hier ga je vast flink wat uiteenlopende reacties op krijgen, gebaseerd op eerdere discussies op het forum over de individuele onderdelen van het pakket. Bijvoorbeeld die adaptive cruise control, er zijn mensen die het helemaal geweldig vinden, maar ook mensen het niets vinden.

Mijn persoonlijke mening, ik zou er geen geld aan uitgeven (heb ik ook niet gedaan bij mijn recente O3), het zijn hulpmiddelen, ze zijn misschien goed, maar niet 100% betrouwbaar, je moet dus nog steeds zelf blijven opletten. En als ik dat dan toch moet, kan ik ook wel zelf binnen de lijntjes blijven, op tijd remmen, en zien/weten of er iemand naast me rijdt als ik een baan wil opschuiven.

MAAR, veel mensen hier zijn dat niet met me eens, zien het toch als extra veiligheid en/of extra gemak en misschien hebben ze wel gelijk. En ik heb er geen ervaring mee, dus ik zou er zelf ook zo maar naast kunnen zitten. Als je vooraf al het gevoel hebt dat het je gaat irriteren ben je misschien wel een van de mensen die er hetzelfde over denkt als ik, lastige keuze, het toch een flink bedrag extra. Succes met de keuze in ieder geval.
 

Kwark

Senior Member
Ik zie het inderdaad als extra veiligheid en hulpmiddelen. Het wordt steeds drukker op de weg en het aantal verkeershufters neemt evenredig toe. Dus extra hulp is altijd welkom. En ook ik maak foutjes en net als elke andere bestuurder. Dan helpt de Skoda mij een beetje.
Verder kan ik mij prima overgeven aan de ACC. Dan kruipt er eens iemand voor omdat ze vinden dat het gat te groot is t.o.v. mijn voorligger. succes met de overwegingen :pieker:
 

Bakkertje

Forumguru
Als je erover twijfelt zou ik gewoon een uitgebreide proefrit maken met een auto met deze hulpmiddelen.
Zo heb ik ooit een leenauto gehad met lane assist en vond ik dat persoonljk geen fijn systeem (dat kan ook aan de instellingen liggen wellicht dat weet ik niet). Voor mijn gevoel was de auto continu aan het corrigeren en dat werkte voor mij niet prettig.
Want zoals @CharlesTucker al keurig omschrijft zijn de meningen nogal verdeeld over het nut van dergelijke systemen en ben je zelf degene die bepaalt of je het wel of niet fijn vind.

ACC is voor mij sinds dit op mijn huidige auto zit wel echt een fijne optie gebleken en zou ik ook niet meer willen missen.
 

Japanese Power

Donateur
Samenstellen is een feestvan plussen en minnen. Ik heb derhalve gekozen om het pakket niet te nemen omdat ik maar 1 optie zou gebruiken. Keuzes, keuzes. Succes!
 
Bovenaan Onderaan