Travel assist en stuurwiel verwarming

Hoi,

Ik wil graag mijn auto voorzien van Travel assist. Heb al normale lane assist, acc en side assist.

En heb al gelezen dat ik een ander capacative stuur nodig heb, alleen kan iemand mij vertellen wel onderdeel nummer dat zou zijn? Heb nu een stuur met met vlakke onderkant (geen dsg heb hand schakel) nu heb ik wat stuurtjes gezien maar dan komt er ook gelijk een knop voor stuurverwarming bij.

Welke extra onderdelen zou ik nog nodig hebben om ook de stuurverwarming werkend te krijgen?

Groeten
 
Bezint voor u begint; met die travel assist zijn echt een héleboel problemen geweest. Mensen hebben meermaals hun hele stuur vervangen gekregen. Wat het probleem niet oploste. Software updates die het ook niet verhelpen. Is zeker niet voor iedereen en alle gevallen zo maar er zijn er genoeg, teveel, die er flinke problemen mee hebben. Foutmeldingen in het dashboard etc.

Stuurverwarming zou ik niet weten. Maar daar zit in iig ook een koppeling naar de 5F module voor weergave van de status van de verwarming. Dus dat zal gecodeerd/aangemeld moeten worden denk ik even los van de verwarming.
 

Alpha

Donateur
Ik heb beide. Zou idd de verwarming ver boven de travel assist zetten. Maar dat zijn mijn twee cent.
 

Rallye

Forumguru
Stuurverwarming is een leuk hebbedingetje. Persoonlijk vind ik travel assist een onnodige toevoeging - ook mijn stuur is vervangen wegens foutmeldingen van travel assist - die ik nooit gebruik. Waarom zou ik niet zelf sturen als ik toch mijn handen aan het stuur moet houden? Wat verwacht jij van travel assist?
 

1983jeroen

Forumguru
Mijn leenauto had ook Travel Assist. Wat een k*t systeem zeg.
Telkens zeuren dat ik stuur beet moet houden terwijl ik dat gewoon had. Echt netjes binnen de lijntjes hield hij hem ook niet altijd en er ontstond een vreemde trilling in de auto waar ik een beetje duizelig van werd met het systeem aan. Denk dat het continue heel kleine correcties uitvoert ofzo. Met de caravan er achter was helemaal drama. die ging ervan slingeren.

Zo'n systeem zou leuk zijn als het echt goed werkt en je handsfree zou kunnen en mogen rijden. Nu is het alleen maar vervelend dat er telkens aan je stuur getrokken wordt.

Stuurverwarming is dan wel weer lekker :)
 

j_leeuw

Actief lid
Heb beide op mijn Octavia bij de stuurverwarming dacht ik in het begin prima maar gebruik het niet, nu is het heerlijk als het buiten koud is. Heb eigenlijk geen problemen of gehad met Travel Assist ook niet met de caravan, vind het heerlijk rijden.

Zo zie je iedereen heeft er een andere mening over.
 
Ik heb er nog eens goed over nagedacht, en heb er inmiddels veel over gelezen. En de kosten wegen niet op tegen de voordelen voor mij. Heb ook af fabriek standkachel dus die stuurverwarming voegt niet veel toe dan . En de Travel assist komt wel bij de volgende auto. Thanks voor de info in elk geval
 

Rallye

Forumguru
@Patron Jij hebt een PHEV. Die kan elektrisch voorverwarmen toch? Alleen aan het stopcontact of ook "los", zoals een gewone (brandstofgestookte) standkachel?
 
Bovenaan Onderaan