Transponder vraag

Ted

Forumguru
Ik heb een nieuwe sleutel waarvan ik de transponder moet inleren m.b.v. Vag com. Moet ik de goedwerkende sleutel meenemen in de inleer procedure of is 1 sleutel (de nieuwe) voldoende? Blijft de oude transponder goed werken ten aanzien van de startonderbreker.

Doe ik er 2 en de procedure mislukt dan ben ik ridder te voet.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Wat zegt het boekje over inleren?
Waarschijnlijk onder het kopje “vervangen batterij wagensleutel” of iets dergelijks.

Volgens mij is de auto altijd “master” en zijn de sleutels “slave”…
 

Ted

Forumguru
Het gaat al niet lukken omdat de code die ik destijds bij de aankoop van de auto kreeg, ontbreekt de 5 cijferige pin code, helaas en dan kom je er niet in . Overigens heb ik denk ik ook antwoord om mijn vraag omdat je altijd alle sleutels opnieuw moet coderen anders kan iemand met een bijvoorbeeld met je gestolen sleutel toch nog je auto stelen.
 

Tees

Donateur
Ik meen me te herinneren dat je bij de F1 twee gelijke transponders had (in beide sleutels dus dezelfde), en dat beide sleutels vervangen moeten worden door een nieuw setje van twee als je wilt vervangen. Maar ik weet t niet zeker hoor, is een vage herinnering!
 

Ted

Forumguru
Update: Ik heb de kras code zichtbaar gemaakt die ik bij de aankoop kreeg en na het wissen van de zelf veroorzaakte foutcode heb ik de transponder met sleutel via Vagcom ingeleerd volgens de you tube procedure. Eerst worden beide sleutels gewist en vervolgens krijgen de transponders, nieuwe codes. Daarna werken zowel de Ali expresse klapsleutel en de reserve sleutel volgens specificatie. De afstandsbediening had ik inmiddels al volgens de procedure van het Monteurke toegepast met succes.

Dit draadje kan gesloten worden, denk ik zo!
 
Bovenaan Onderaan