Touwtje hoedenplank vervangen?

jurjen

Lid
Ik heb in mijn Rapid Spaceback een van de touwtjes van de hoedenplank losgetrokken en zie zelf niet zo gauw een mogelijkheid dat weer op z'n plek te krijgen. Heeft iemand hier dat al eens bij de hand gehad? De workarond die ik nu in mijn hoofd heb is aan weerskanten een klein oogboutje met een contramoer door het kunststof tule-tje boren en de touwtjes daar aan vast te maken maar ik sta open voor alternatieven.
 
1. perfectie.. een nieuw bestellen bij skoda.
2..met een beetje gezond verstand stukje touw (ongeveer zefde zwart en dikte) eraan knopen .. En onderaan de hoedenplank op dezelfde manier blokkeren, is toch niet zichtbaar.
3. opgelet: de touwtjes links en rechts moeten juist dezefde lengte hebben.
 

jurjen

Lid
Ik heb het losgetrokken touwtje nog dus kleur, dikte en lengte gaan wel goed. Ik ga het gaatje door de kunststof tule iets opboren, het touwtje er weer infrummelen en dan, met de hoedenplank op z'n kop, wat lijm er tussen laten lopen.
Als dat niet werkt ga ik voor het oogboutje, dat kan dan nog steeds.

Update: Ik kreeg 'm er zover doorheen dat ik zelfs het uiteindje aan de onderkant 'uit kon pluizen', daar heb ik nu wat flexibele kit op gesmeerd, volgens mij kan dat niet meer terug zo.

Update 2: De kit is droog en het touwtje zit weer vast. Ik had geen zwarte kit maar nog wel een watervaste stift om de reparatie daarmee nagenoeg onzichtbaar te maken.
 
Laatst bewerkt:

jurjen

Lid
Ja, dat zou 'm inderdaad zijn. Inmiddels heb ik geen vervanging meer nodig maar bedankt voor 't opzoeken!
 
Bovenaan Onderaan