total loss?

Vanmorgen op weg naar mijn werk kwam ik een bestuurder tegen die zijn Renault in de sloot geparkeert had, hoewel ik medelijden had met de man in kwestie gaat me dit toch meer aan mijn hart /forum/images/graemlins/frown.gif Eeuwig zonde.
 

ericb

Actief lid
Niet van de A12 maar van de weg die vanaf Utrecht (meubelboulevard) richting nieuwegein loopt. Daar zit een bocht in en in die bocht lag een hoop zand.
De deuren gingen normaal open en dicht, blijkbaar is de kooiconstructie erg sterk want de wagen is over de kop gegaan.
 
Ik kan me niet voorstellen dat jouw collega zich aan de snelheid heeft gehouden als ik zo vrij mag zijn om mijn mening te geven /forum/images/graemlins/koffie.gif Ik ken die weg wel en je moet toch behoorlijk niet aan het opletten zijn om hier van de weg te raken.
 

ericb

Actief lid
Natuurlijk mag je je mening geven, maar als je de weg kent weet je dat er een onoverzichtelijke bocht naar rechts in zit en direct daarna een vrij smalle brug. Zowel de bestuurder als ikzelf rijden deze weg vrijwel dagelijks en weten echt wel dat te hard rijden daar een risicofactor is. Helamaal omdat na die bocht vaak blijkt dat je voorganger opeens helemaal van het gas af gaat omdat hij op de andere weghelft terecht is gekomen of er een bus of zoiets van de andere kant komt. Ik ga er vanuit dat e.e.a. gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden is, te hard rijden geloof ik niet zo in.
 
Als dat zo is dan kan hij gemakkelijk de gemeente aansprakelijk stellen omdat de weg niet voldoet. Motor rijders kunnen dat ook doen wanneer ze onderuit zijn gegaan in een bocht waar bijvoorbeeld olie in ligt.
 

nomad

Senior Member
Dit is wel zonde zeg, maarre... zijn er geen onderdelen te koop ? /forum/images/graemlins/shocked.gif

BTW: total loss is ie zeker..
 

ericb

Actief lid
Volgens mij gaat dat alleen op wanneer de gemeente(of andere wegbeheerder)iets te verwijten valt zoals bv achterstallig onderhoud. Het lijkt mij uitgesloten dat je een wegbeheerder aansprakelijk kan stellen als er iets van tijdelijke aard, zand, olie, sneeuw etc op de weg ligt. Een dergelijke uitspraak zou als gevolg hebben dat iedere weg voortdurend in de gaten gehouden moet worden en dat er direct een schoonmaakploeg langs moet en dat is natuurlijk onbegonnen werk. Overigens zitten er in het betreffende stuk weg regelmatig forse gaten die dan weer met een likje asfalt dicht gesmeerd worden.
 
volgens mij zijn de velgen nog wel goed?
is dat niet 17 inch?? /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/cool.gif /forum/images/graemlins/722.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
volgens mij zijn de velgen nog wel goed?
is dat niet 17 inch?? /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/cool.gif /forum/images/graemlins/722.gif

[/ QUOTE ]
Nope, het zijn Sirius velgen, dus 16"
 

ericb

Actief lid
Het zijn inderdaad 16 inch velgen. Ik denk alleen dat op dit moment de voornaamste zorg een gebroken rug is en niet of er nog een onerdeel van de auto bruikbaar is-)
Daarbij heb ik geen idee of zo'n klap de materiaalsterkte/ eigenschappen van het metaal van de velgen niet nadelig beinvloedt.
 
ik denk dat de verzekering toch het complete wrak wil hebben voor ze uitbetalen.
en met de klap waarmee hij neer is gekomen, denk ik dat de velg naaf niet helemaal goed meer is.
ik denk dat alle forum leden je collega wel de beste wensen willen doen en dat hij maar snel beter is om een nieuwe skoda uit te zoeken.
 

ougie

Forumguru
Sterke kooiconstuctie, goede reclame voor Skoda.
Eric, wens de rugpatient maar beterschap /forum/images/graemlins/471.gif, en mocht hij het forum nog niet kennen, nodig hem dan uit zich te registreren. Hij heeft vast veel te vertellen /forum/images/graemlins/623.gifals het weer wat beter gaat. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 
Bovenaan Onderaan