Tot zover de Fabia

Na mijn verhuizing heb ik de Fabia aan mijn zoons kado gedaan. Zij hebben er met veel plezier in gereden tot afgelopen zondag. Op weg naar een wedstrijd is nabij Nijmegen de auto in brand gevlogen en volledig uitgebrand! Gelukkig geen persoonlijke ongevallen. Mijn lidmaatschap van dit forum kan vervallen.
 

Fabia 123

Forumguru
Spijtig om op deze manier afscheid van een auto te nemen.
Is er iets bekend over de oorzaak?
Zijn er foto's van de brand?
En ook als je geen Skoda rijder meer ben mag je nog steeds actief zijn op dit forum.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Poe, das wel ff serieus schrikken ja! Vraag me ook af wat de oorzaak is, zo vaak vliegt een auto niet in brand tijdens het rijden...
 
Foto’s zijn volop aanwezig ja. Oorzaak??? Begon met wat rookontwikkeling vanuit linker ventilatierooster. Ze zijn gestopt, mkrorkap open maar niks te zien. Toen ze weer wilden instappen zagen ze vlammetjes vanonder links het Dashboard. Spullen uit se auto en op afstand gaan staan. Politie reed toevallig aan de overkant dus die belden brandweer …..
 

EdK

Forumguru
Goh dat de wagens geheel links er nog voorbij mogen !!??
Kan me nog heel goed herinneren een jaar of 20 terug ( of was t nog langer terug ) affijn een Slopel Astra in de fik op de vluchtstrook.
En als motorrijders mochten we op bepaald moment er langs rijden van de heren politie en brandweer.
En dat ik er langsreed waren de vlammen al minder dan op deze foto, maar er kwam een hitte vanaf......
Vizier was niet gesmolten maar kon hem daarna thuis wel vervangen , had toch schade opgelopen waardoor je vertekend beeld kreeg als je erdoorheen keek.
 

Cordoba

Forumguru
Zou inderdaad kortsluiting kunnen zijn, ik weet niet of de zoons bijvoorbeeld extra geluidsapparatuur hebben in gebouwd?
Gelukkig geen persoonlijke ongelukken gebeurd, maar hier wordt je niet blij van.
 
Denk ook aan kortsluiting, geen extra geluidsapparateur ingebouwd. ,
Maar waar het vandaan kwam? Maakt ook niet meer uit, ze zijn gezond en de rest is maar blik……was wel top blik …..
 

Cordoba

Forumguru
Dan blijft het een beetje raden naar de oorzaak Harry. De reden dat ik naar de geluidsapparatuur vroeg, is dat je soms ziet dat er een enorm zware geluidsinstallatie in een oude auto wordt gehangen, maar dat de stroomvoorziening daarvoor soms ondermaats wordt uitgevoerd (en daardoor ontstaat kans op oververhitting en kortsluiting).
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Die gaat een stuk minder snel in de fik dan een ICE hoor. Maar áls ie gaat, dan gaat ie ook goed.
 
Bovenaan Onderaan