Tot ziens trouwe Faab...

greenlinediesel

Senior Member
Na 3 jaar in een Skoda Fabia Greenline gereden te hebben is het tijd voor wat nieuws. Niet alleen een nieuw model maar ook een heel nieuw merk. Na 150.000 kilometer door mij bestuurd te zijn mag de Faab (voor mij) met pensioen en door naar z'n volgende eigenaar. Hij heeft mij de afgelopen jaren (al dan niet probleemloos...) toch overal gebracht waar ik moest zijn. En is nu helemaal technisch in orde, maar toch gaat mijn auto hart steeds meer kriebelen...

Voorheen heb ik iets andere auto's gereden (Audi A3, Mini Cooper S JCW) die elke dag het voor elkaar kregen om een lach op mijn gezicht toveren. De Fabia deed dat zeker niet, maar het was destijds een verstandige keuze omdat ik veel kilometers ging rijden. Het jaarlijkse kilometerage is inmiddels met de helft verminderd en zo ook de keuze om te gaan shoppen voor iets anders.

Ik zal wel actief blijven op het forum vanwege de leuke community hier, en wie weet kan ik nog eens iemand helpen met de quirks van de Faab. Skoda, en de mensen hier, bedankt!

Vanaf 1 mei ben ik trotste bezitter van een BMW 3-serie E90 LCI (facelift) uit 2010. Wat een genot om in te rijden zeg vergeleken bij een 2e generatie Fabia. Slechts 85.000 KM bereden en volledig dealer onderhouden.

Wat plaatjes:

Q3gYH8L.jpg


X7Usj05.jpg


OSbs4WA.jpg
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Nice ride, gefeliciteerd!

Off-topic: Klein vraagje, als ik foto 1 en 2 bekijk, zie ik kleurverschil bij het rechtervoorscherm en op foto 2 sluit de naad tussen portier en scherm helemaal niet lekker aan. Is je iets bekend over een schade aan deze auto?
 

greenlinediesel

Senior Member
Dank! Nee, de verkopende partij is een beetje enthousiast aan het Photoshoppen gegaan. Foto's hebben teveel contrast en zijn gemaakt met groothoek lens, daardoor gebeuren er allerlei rare dingen. In het echt is de auto om door een ringetje te halen, zit alleen een schaafje op het bestuurdersportier welke opnieuw wordt gespoten. Op de website van de verkoper staat 'al onze auto's zijn nooit geregistreerd als schadeauto' en dat moet ik maar op hun 'blauwe' ogen geloven. Koop ervaring was positief in elk geval.

EDIT: foto
2NMCuXd.jpg
 

greenlinediesel

Senior Member
Yep, zeker! Het is de meest praktische auto die ik ooit gehad heb. Past enorm veel in (voor zo'n relatief kleine buitenmaat). Ik zat nog te twijfelen voor een E91 Touring (station) maar vond die minder mooi dan de sedan. Ik laat er een afneembare trekhaak onder plaatsen (de Faab had ook een trekhaak) dus in het ergste geval gaat er een bakkie achter :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

VAG-man

Forumguru
Gefeliciteerd! Heel veel plezier ervan.

Ik blijf toch óók kleurverschillen zien in de BMW, maar dat zal wel bij de auto horen?

Het front matched niet met de deuren en de daklijn (A-stijl). Ook heeft de achterbumper wéér een andere kleur dan de rest.

Links lijken de kleuren wel overeen te komen, dus front met de deuren en daklijn.

PS. Het is echt niet bedoeld de auto af te branden hoor, alleen om je te behoeden.
 

greenlinediesel

Senior Member
Dank mannen, gaat zeker lukken!
Wat een upgrade vergeleken met een Fabia zeg. Appels met peren zegmaar :D

@VAG-man wat betreft de kleur, ja ik blijf het ook zien idd. Het grappige is dat het in het echt niet opvalt. Ik heb een schade rapport op kenteken opgevraagd, kwam niets uit. Auto is altijd volledig dealer onderhouden geweest dus ook de dealer maar eens gebeld n.a.v. jullie opmerkingen. Dealer wist ook van niets. Wist me wel te melden dat er al veel onder terugroepactie vervangen is. Dus dat zou wel snor moeten zitten.

Tja, laten we het er maar op houden dat de kleur "uniek" is :pieker:
 

VAG-man

Forumguru
Zijn er delen van aluminium? Motorkap bijvoorbeeld?

Ik vraag dat, omdat je bij een Audi A2 (bijna geheel aluminium) altijd kleurverschil te zien is tussen de spatschermen (kunststof) en de motorkap (aluminium). Dit hoort zo en heeft te maken met het soort materiaal.

Misschien kun je een soortgelijke BMW spotten in dezelfde kleur en zo vergelijken?
 

greenlinediesel

Senior Member
Zijn er delen van aluminium? Motorkap bijvoorbeeld?

Ik vraag dat, omdat je bij een Audi A2 (bijna geheel aluminium) altijd kleurverschil te zien is tussen de spatschermen (kunststof) en de motorkap (aluminium). Dit hoort zo en heeft te maken met het soort materiaal.

Misschien kun je een soortgelijke BMW spotten in dezelfde kleur en zo vergelijken?

Hahaha! Je hebt gelijk. Ging even Googlen en YEP!! Is inderdaad van aluminium vanwege de 50:50 gewichtsverhouding... Weer wat geleerd!
 

leon-cupra

Forumguru
Veel plezier ermee.
Jaren geleden ook eens op punt gestaan om een E90 320d lci te kopen.contract lag klaar maar toch niet gedaan.
Als ik dan deze nog eens zie, heb ik stiekem toch een beetje spijt van toen :wavecry:
 
Bovenaan Onderaan