Top! Autobedrijf Den Breejen in Gorinchem

In oktober mocht ik een nieuwe auto uitzoeken ter vervanging van mijn O1. Die was met de gezinsuitbreiding naar 3 kinderen net wat aan de krappe kant achterin. In eerste instantie wilde ik voor een super praktische gezinsauto gaan en alle emoties uitschakelen mbt rijeigenschappen en design. Gezien het budget kwam ik uit op het nieuwe model Citroen Berlingo. Veel ruimte, lekker breed, 3 volwaardige zitplekken achterin. Op naar de Citroen dealer. Een tegenvaller. Een echte verkoper en geen adviseur. Kan mijn vragen niet of niet volledige beantwoorden. Auto gaat niet open omdat de accu leeg is, beetje slordig allemaal.

Toch even langs de Skoda dealer om de nieuwe O2 te bekijken. Nette showroom, goede ontvangst en .... wat een mooie auto! Geen verkoper maar een adviseur met kennis van zaken, wel zo prettig. Samen de achterbanken opgemeten om te kijken hoeveel breder de O2 was t.o.v. mijn O1. Scheelde genoeg om 3 kinderen op de achterbank kwijt te kunnen. Design mooi, ruimte zat, lekkere 1.4TSI en alles erop en eraan. Ik kon direct een proefrit maken in de uitvoering die bij mijn budget paste. Na deze ervaring was ik direct om en ben ik niet meer terug geweest naar de Citroen dealer :-)

Na de bestelling goed op de hoogte gehouden mbt week van productie e.d. Deze week even wezen kijken naar de auto die net was binnen gekomen.

In januari de aflevering. Men komt de auto persoonlijk op de zaak afleveren inclusief uitleg over de knoppen, toeters en bellen. Dat is nog eens service!

Ik raad iedereen die in Gorinchem en omgeving in de markt is voor een nieuwe of gebruikte Skoda aan om bij Den Breejen langs te gaan!

Kirsten

Senior Member
Als je straks je auto krijgt, krijg je een bus met Gorinchemse koekjes... of verklap ik nu een grote verassing?

Wat ik verder nog aan positiefs kan toevoegen aan het verhaal van William..
Gebruikte auto's hebben ze er niet heel veel, maar wat ze hebben is wel goed. Daarnaast is een vervangende auto nooit een probleem bij ze en de monteurs zijn heel vriendelijk als je nog wat vragen hebt.
Kortom, ik ben heel blij met ze!

Als je straks je auto krijgt, krijg je een bus met Gorinchemse koekjes... of verklap ik nu een grote verassing?

Haha, je hebt niks verklapt, want de koekjes zijn al op. Heb sinds 6 januari mijn nieuwe bolide.

Aflevering was ook netjes geregeld. Alles was zoals het moest zijn. Dagrijverliching op mijn eerdere verzoek netjes geactiveerd. Uitleg en rijden maar. 2 uur later was ik al weer terug omdat de stekker van de vaste trekhaak in mijn bumper gedrukt zat ... gebeurde bij het afrijden van de pond. Euvel werd direct verholpen, stekkerdoos iets anders geplaatst, zodat dit probleem zich niet of minder snel zou voordoen.

Leuk om te lezen trouwens dat er meer mensen zijn met goede ervaringen met deze dealer.

Kirsten

Senior Member
Het is een prettige garage en overigens de enige bij mij in de buurt (Oosterhout is de eerstvolgende). Voor het onderhoud hoop ik dat je ook naar hun toegaat, want ze doen echt super hun best om de auto in orde te maken.
Vaak wassen ze je auto ook nog als je hem brengt voor een grote of kleine beurt (ik ben daar heel slordig in, dus dat komt wel goed uit).

Ik heb ooit een ongevalletje gehad met een hele lange nasleep, uiteindelijk was het niets dat bij de garage verholpen kon worden maar bij de LPG inbouwer. Ze hebben toen de auto zelf de auto weggebracht en opgehaald, dus daar hoefde ik ook niet naar om te kijken.

Alleen zul je voortaan voor een nieuwe naar de buren moeten... aangezien Den Breejen zijn dealerschap kwijt is aan Ames. Voor onderhoud kun je er nog wel terecht volgens mij... Meerkerk is overigens ook nog een optie.

Kirsten

Senior Member
Ik heb het gezien inderdaad. Ze zitten nu in het oude Fiat pand, Ames is overigens ook een goede garage, dus in die zin maakt het mij niet zoveel uit.

Het is een vreemde situatie daar met 2 Skoda dealers binnen een straal van 150 meter.
Ik heb er Den Breejen over gesproken. Als ik het goed heb begrepen zijn er verschillende dealer statussen. Ames zou een Premium dealer zijn die daardoor verplicht is alle modellen/uitvoeringen in de showroom te hebben staan. Den Breejen is wel dealer, maar geen Premium dealer. Voor nieuwe Skoda's kun je nog steeds gewoon bij Den Breejen terecht. Skoda/Pon hoopt met deze wat vreemde constructie meer afzet te genereren in de regio Gorinchem, want hier lopen we achter op landelijk niveau. Iets wat ik wel kan bevestigen, want er rijden hier in de omgeving vrij weinig Skoda's rond.

Kirsten

Senior Member
Misschien had Ames dan beter een vestiging ergens bij Gorinchem oost kunnen openen. Of Skoda integreren in de showroom die ze al hebben, daar staat nu VW en Audi.
Ik zag dat ze bij de vestiging in Leerdam ook Fiat verkochten, beetje vreemd.

Ik hoop in ieder geval dat Den Breejen er niet onder gaat lijden, maar ik bang van wel. Ames heeft een goede naam en een grote klantenkring.

Bij Ames hebben ze her en der redelijk zitten schuiven met sommige merken/vestigingen.

Den Breejen ... zal ongetwijfeld gaan schelen in de omzet. Valt wellicht mee als wij genoeg reclame maken :-)
Heb een collega vorige week ook naar een Octavia toegepraat, die gaat weer bij Den Breejen vandaan komen als alles doorgaat.

Bovenaan Onderaan