TomTom ingebouwd

Na de posts van TL@ voor het inbouwen van zijn MIO (zie http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=6411), ben ik ook aan de hobby gegaan en heb op dezelfde mannier mijn TomTom ingebouwd.



Gebruikte onderdelen:
  • TomTom One v2
  • Verloopstekkertje 12v van 1 naar 2 aansluitingen
  • Brodit Houder 215188
  • Brodit ProClip 853525
  • 2 krimpkousjes
  • Soldeerbenodigdheden
  • Torx sleutel
  • Tape
Nadat ik door had welke aansluitingen ik kon gebruiken (na advies van TL@) was het redelijk makkelijk te maken, het is even prutsen met eens soldeerbout bij de radio, maar het is zonder verdere brandplekken gelukt. :rockon:

Met onderstaande als resultaat:

picture.php


picture.php
 

VEEJAY

Forumguru
Het zou mooi zijn als TOMTOM zijn apparaten ook gewoon in Dubbeldin uitvoering zou leveren.

Gewoon goede navigatie, bleutooth carkit, MP3 + Divx speler en FM radio.
 

Ron

Lid
Het zou mooi zijn als TOMTOM zijn apparaten ook gewoon in Dubbeldin uitvoering zou leveren.

Gewoon goede navigatie, bleutooth carkit, MP3 + Divx speler en FM radio.

Dat gaat ook wel gebeuren. Ik heb een aantal jaren op ontwikkelafdelingen van Philips rondgelopen. Dus ik ken het wereldje wel een beetje.

TomTom is inmiddels eigenaar van VDO navigatiesystemen in Veldhoven, het voormalige Philips car systems. TomTom gaat zijn kennis combineren met de inbouwsystemen van VDO.

Maar reken er maar op dat die inbouwsystemen fors duurder zullen worden dan wat je nu gewend bent van TomTom. Reden is vrij simpel. De eisen waar automotiv inbouwapparatuur aan moet voldoen zijn vele malen hoger dan die low budget consumentenspulletjes.

Reden dat TomTom VDO heeft overgenomen is dat ze graag voet tussen de deur van de automotive industrie willen krijgen om vervolgens systemen rechtstreeks aan autofabrikanten te kunnen leveren tegen veel hogere marges.
 

TL@

Forumguru
Bedankt! Moet ook zeggen dat ik er erg tevreden over ben. De plek is ook fijn, naast het stuur maakt het direct onder handbereik.

Ik heb hem daar niet gezet omdat ik bang was om er met mijn handen tegen te zitten tijdens het betere stuurwerk.
Ik neem aan dat je daar uiteindelijk geen last van hebt? Had ik hem misschien beter ook daar gezet ;)
 

Rallye

Forumguru
Ik heb hem daar niet gezet omdat ik bang was om er met mijn handen tegen te zitten tijdens het betere stuurwerk.
Ik neem aan dat je daar uiteindelijk geen last van hebt? Had ik hem misschien beter ook daar gezet ;)

Ik heb zelfs een XL op dezelfde plek, geen last. Zit niet in de weg bij het sturen.

Wat is dat voor programma/beeld op de TomTom?
 
Ik heb hem daar niet gezet omdat ik bang was om er met mijn handen tegen te zitten tijdens het betere stuurwerk.
Ik neem aan dat je daar uiteindelijk geen last van hebt? Had ik hem misschien beter ook daar gezet ;)

Heb er inderdaad absoluut geen last van hij zit ver genoeg van het stuur en de ruitenwisser hendel, bovendien heb ik rechts al de telefoonhouder zitten.

Rallye85193 zei:
Wat is dat voor programma/beeld op de TomTom?

Is inderdaad gewoon de satelietinfo van TomTom.

:ot: Dus als je goed zoekt kun je precies zien waar ik heb gestaan :-)
 

octaviabas

Senior Member
Het zou mooi zijn als TOMTOM zijn apparaten ook gewoon in Dubbeldin uitvoering zou leveren.

Gewoon goede navigatie, bleutooth carkit, MP3 + Divx speler en FM radio.

die zijn er toch volop? kenwood , Pioneer, etc hebben deze gewoon

alleen niet voor die 100€ waar je al een TOMTOM voor hebt.
 

Gieliovd

Forumguru
Woei, ik heb net Australie kaarten op mijn mobiele telefoon met Windows Mobile 6.1 gezet!

De nieuwste TomTom Navigator 7 erop met de nieuwste Australië en Benelux kaarten en hij doet het straks aan de andere kant van de wereldbol ook nog!

Wegwerken in de Skoda doe ik maar niet meer, is een beetje zonde voor 2 dagen :)
 
Woei, ik heb net Australie kaarten op mijn mobiele telefoon met Windows Mobile 6.1 gezet!

De nieuwste TomTom Navigator 7 erop met de nieuwste Australië en Benelux kaarten en hij doet het straks aan de andere kant van de wereldbol ook nog!

Wegwerken in de Skoda doe ik maar niet meer, is een beetje zonde voor 2 dagen :)

Das inderdaad beetje jammer.

:ot: Wat doet TT dan als je wilt navigeren van hier naar zeg Sydney:D
 

Gieliovd

Forumguru
Haha, nee TomTom werkt met losse kaarten he. Ik heb BeNeLux en Australia erop, dus je moet één van beide kiezen.

TomTom werkt niet met een "basemap" dus hij weet niet waar ik momenteel ben als ik een route plan naar Sydney :)

Ik had voor de grap een ritje gepland van Sydney naar Perth. Och, 34 uur rijden :)

"Bestemming niet bereikbaar" :smirk:

Neef Stanley zegt: Aan het iende van de weg neem het pontjuh.
 
Bovenaan Onderaan