Tolbadge péage werkt niet skoda Enyaq sportline

Etgr75

Nieuw lid
Hebben meer mensen problemen met de tolbadge voor péage in Frankrijk en Italië in de skoda Enyaq sportline (bouwjaar 2023)?
Frulli (leverancier van de badge) geeft aan dat het door het geluidswerende glas kan komen. We hebben geen speciale uitvoering in het glas gekozen (verwarming oid).

Overigens geplaatst in de zwarte zone naast de spiegel conform voorschrift.

Ik hoor graag jullie ervaringen
 

ertromp

Forumguru
Wat bedoel je met "zwarte zone"?

Persoonlijk zou ik daar niet plakken maar in een gebied waar de houder tegen het "vrije" glas zit.

Zie hier de positie in mijn Leon.
20230509_192235.jpg


Ervaring zowel in Italië als Frankrijk is dat wanneer de badge bij de tolpoort op het dashboard ligt dat die dan ook werkt.

Weet je zeker dat de batterij van de badge oké is?
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
De Badge moet in het gestippelde gebied geplakt worden. Daar zit het (zon?)werende deel niet.

Zie de google vertaling van https://www.fulli.com/actu/comment-installer-son-badge-telepeage
"Uw badge moet op de voorruit naast uw achteruitkijkspiegel worden bevestigd, zodat deze wordt gedetecteerd en de slagboom wordt opgeheven. Voor een voertuig dat is uitgerust met een athermische voorruit, is het essentieel om de beugel in het gestippelde gebied bij de centrale achteruitkijkspiegel te installeren. Bij twijfel kunt u de handleiding van uw voertuig raadplegen."
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Etgr75

Nieuw lid
Ik heb de badge in de gestippelde zone geplaatst zoals ze adviseren. Mijn badge is pas 1 jaar oud en nog bruikbaar tot 2029 staat op de badge.
Afgelopen mei 2023 heb ik hem nog succesvol gebruikt.
 

ertromp

Forumguru
Om uit te sluiten dat de badge niet defect is kun je deze bij een Fulli shop langs de Peage laten testen.
Wat je ook veel leest: Heb je een lange doorlopende voorruit? Dan moet je de tolbadge aan de onderkant van de gestippelde zone plaatsen. Anders kan de antenne van de tolpoort de badge niet detecteren.

Ik zou persoonlijk ook nog eens proberen wat er gebeurt als je de badge los op dashboard hebt liggen.

Mocht het dan nog niet lukken dan die houder en die badge maar aan de buitenzijde plakken ;)


En heb je het kenteken wel aangepast?
 
Laatst bewerkt:

RonaldSkodiaq

Donateur
Hou de badge 1x buiten je zijraam vast als je door de tolpoort rijdt (bij 30km p/u) als hij dan werkt ligt het aan de plaats in de auto.
ik heb hem bij mijn Kodiaq in het midden van het stippelgedeelte rechts van mijn spiegel. Werkt bij mij altijd goed.
 

wakkie

Senior Member
Ik heb de badge in het gestippelde gedeelte geplakt. Nog nooit problemen mee gehad. Begin juni nog gebruikt in Frankrijk. Ik gebruik de badge ongeveer 3 x per jaar en berg hem op in het meegeleverde (zilverkleurig) zakje. Ik heb hem al een jaar of zes en nog nooit een batterij hoeven te vervangen. Het blijft wel altijd weer spannend als je hem na een jaar voor de eerste keer weer gebruikt: doet ie het of doet ie het niet
 

spikehome

Forumguru
Bij mijn Octavia 4 (nx) dit jaar voor t eerst met toebaden weer, wel jaren geleden gebruikt vc (voor Corona) en toen werkte het gewoon.
Nu met de O4 rechts naast de binnenspiegel geplaatst op het gestippelde gedeelte en werkte gelijk wel voorzichtig eerste poortje genaderd.
 

Etgr75

Nieuw lid
Bedankt voor al jullie tips en ervaringen. Inmiddels alles geprobeerd, zelfs met de arm buiten de auto, ziet er overigens amateuristisch uit. Ga contact opnemen met Fulli. Langs gaan is geen optie, zitten inmiddels in Italië. Wellicht bij APRR proberen maar dat is ook redelijk omslachtig, waar zitten die gasten langs de weg.
Voor nu, lekker weer net te ver van de automaat met de creditcard betalen.
Overigens is dat rijden met een enyaq fantastisch op al die slinger weggetjes rond Comomeer, heel smooth en alle aandacht op de weg, dus niet hoeven schakelen en dat accelereren is een waar genot.
Laden gaat opzich prima. 1090km en 3 keer laden met nog 30% rest aangekomen. 98% bij aanvang en de rest net tot 85% in 30 minuten
 

Rallye

Forumguru
Fulli heeft inderdaad alleen service in Frankrijk, zo lijkt het: https://www.fulli.com/boutiques
Volgende week vertrek ik ook naar Como. Zal de eerste keer zijn dat we met de tollbadge in Italië zijn. Leuk die bergweggetjes, fijn om nog zelf te kunnen schakelen, dus alle aandacht bij het rijden!;)
 

Rallye

Forumguru
Bij mij reageerde de badge ook in Italië gewoon, hoewel ik de rit van vorige week donderdag (Como - Milaan San Siro) nog niet in de app terugzie. Nu in Zuid-Frankrijk en daar piept de badge ook op de peage (mag wel iets harder overigens). Zit rechts naast de spiegel in de Golf.

IMG_2252.jpeg

Wel fijn zo’n reiswagen trouwens. Twee milieustickers, de tollbadge en het Zwitserse snelwegvignet (we vertrokken voor 1 augustus dus digitaal kon nog niet)……. Ik kan nog net naar buiten kijken.

Foto is genomen in Onno trouwens. In termen van Mini-rijders een “rule number 1”; de buurman is ook een GTI.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Een beetje :ot::

Dit jaar vrolijk gebruik gemaakt van digitale tolvignetten voor Oostenrijk en Hongarije, scheelt weer een hoop lelijke plakkers op de voorruit!
 

Rallye

Forumguru
Klopt. Doe ik met Oostenrijk ook al jaren - ik begreep zelfs dat de tol daar op kenteken kan tegenwoordig.
 
Bovenaan Onderaan