Toekomstig Skoda-rijder.

chefkok

Actief lid
Wij zijn Koert en Ariëtte uit Schiedam. Rijden nu nog een Mercedes Vito (dubbele cabine) maar hebben de Skoda Octavia ABL met de 1.2 DSG besteld. Hopelijk kunnen we de auto (relatief) snel gaan rijden! Enige waar we nog bang voor zijn is de ruimte om de vele bagage in de zomervakantie mee te nemen (in de Vito natuurlijk ruimte zat, dadelijk wellicht een dubbele dakkoffer).
We hebben de auto besteld bij Rijnwoud (autostrada Rotterdam) en zijn uitermate vriendelijk geholpen.
De afgelopen week heb ik al dagelijks rondgekeken op dit forum en bevalt me erg goed.

Mvg,

Koert

Cordoba

Forumguru
Koert/Ariëtte welkom hier.
De Octavia is best een flinke bak, maar een Vito is echt wat anders qua ruimte.

Blackokkie2

Forumguru
Welkom hier, tja zelfs met een combi kom je niet in de buurt van een vito qua ruimte. Maar je gaat in ieder geval mooier op pad.

Blacky

Forumguru
Koert en Ariëtte welkom op het gezellige en leerzame forum. :bloemen:Hebben jullie nog extra opties besteld? Sterkte met wachten.....

CDK

Forumguru
Welkom Koert en Ariëtte, gefeliciteerd met de aanschaf van jullie O3, sterkte met wachten....., levertijden lopen in sommige gevallen op tot 6 maanden, maar gelukkig is dat niet bij iedereen het geval. Veel plezier en informatie op het forum toegewenst!

Greetz Corné

CharlesTucker

Forumguru
Welkom hier, en veel rijplezier als je de auto eenmaal hebt.

En wat betreft de ruimte, tsja, it is maar net wat je gewend bent. Het is ons van de zomer gelukt om 3 weken op vakantie te gaan zonder dakkoffer, en alle bagage netjes onder het afdekzeiltje van de bagageruimte (O2C, maar dat zal niet veel schelen met de O3), met z'n vijven (3 volwassenen, 2 kinderen van 8 en 12). De bagageruimte is in ieder geval flink groter dan bij auto's die je misschien zo'n beetje als concurrenten zou kunnen zien (Ford Focus, Opel Astra, Golf Variant, dat werk). Ik kan m'n spullen er ook makkelijker in kwijt dan in m'n vorige auto, een Opel Zafira, die toch volgens de specificaties meer bagageruimte had. Dus in die zin heb je absoluut de juiste keuze gemaakt. Maar het is natuurlijk geen Vito.

chefkok

Actief lid
We hebben onze auto besteld in "Cappucino Beige": Rijnwoud had er eentje staan in die kleur en we waren in één keer om!! We vonden de auto al dermate compleet dat we als enige extra's het panoramadak hebben besteld als ook de (vaste) trekhaak om onze vouwwagen komende zomer weer achter te hangen.

Mvg,

Koert

chefkok

Actief lid
Ja, toevallig kregen we vanochtend een e-mail van de dealer dat hij "in de planning staat" voor produktie in week 41. Hopelijk blijft dit zo: ik heb begrepen dat als de auto geproduceerd is het nog ongeveer 3 weken duurt voordat deze bij de dealer is?

Bovenaan Onderaan