Toekomst van verlichting volgens Volkswagen

ertromp

Forumguru
Scheelt weer vcds / VCP coderen als je blijkbaar een via je smartfeun het eea kan doen
En de assistent systemen die blijkbaar lijnen extra aanlichten of extra belijning achter een auto kan projecteren is toch iets meer dan een gadget
 

Antera

Donateur
Leuke gadget idd maar of dit echt werken gaat? In een opslag zie je wel remlichten maar om met je wat mindere zicht te ontcijferen wat er in de achterlichten staat??? Maar goed ik heb wel meer van zaken gedacht van dat word hem niet maar is er nu toch :-)
 

Captain Hook

Forumguru
Nog ff een aanvullende opmerking over dat hacken:
Alles wat remote aangestuurd kan worden, kan en zal gehackt worden! Dat heeft tot nu toe de historie bij al dit soort zaken wel aangetoond. En dan gaat het er nog niet eens om, dat je je eigen auto(lichtkermis) kunt 'modificeren'.
Maar vooral die van een ander! In eerste instantie lijkt dat hooguit leuk/grappig/kattenkwaad, maar het gaat meestal van kwaad tot erger.

Wanneer stoppen fabrikanten nou eens met dit soort bs dat imho weinig toevoegt aan beter/veiliger/zuiniger/efficiënter rijden? Het lijkt wel alsof de echte innovatie en vooruitgang gemaskeerd, of eigenlijk nog erger, weggemoffeld worden door dit soort cosmetische nonsens. :koffie::shutup:

Kijk mij nou, ik heb lekker een auto met een app waarmee ik de lichtjes kan laten dansen... :yeah::fool:

Een voorbeeld in dit kader zou kunnen zijn:

VAG kondigt aan dat in al haar automodellen voortaan dezelfde basis lichtmodulen gebruikt worden.
De uiterlijke vormgeving is slechts nog een afdekkap, maar de onderliggende componenten zijn allemaal uitwisselbaar, en door de gebruiker eenvoudig te vervangen. Dit vereenvoudigt service, verlaagt de kosten en de optimale lichtopbrengst behoeft slechts nog éénmaal te worden ontworpen en technisch gerealiseerd.
In het geval van schade en/of defect kan voor een luttel bedrag alleen het defecte component vervangen worden.
lichtbron, reflectieeenheid, aanstuurelektronica, bekabeling en connectoren zijn universeel uitgevoerd. Dit bespaart op productie, reparatie, resource verbruik, technische ondersteuning en bevordert hergebruik/recycling. Daarnaast wordt de levensduur van een enkel onderdeel optimaal benut voor diverse modellen.


Beetje net zo als het idee achter de fairphone
https://shop.fairphone.com/nl/
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
@Captain Hook Deels doen ze dat nu al - de platformstrategie. En één van de redenen waarom VCDS en VAGcom werken is juist dat allerlei op het oog verschillende auto’s onderhuids zoveel dezelfde componenten hebben. Het verschil zit dan in de aansturing, bijvoorbeeld Coming home via de hoofd- of mistverlichting...
 
Bovenaan Onderaan