Toe aan de 2de Octavia

3 jaar verder en dus weer tijd voor een nieuwe auto.

Het wordt (95% zeker) een Octavia Greenline Business in flamenco red met de volgende opties:

Af fabriek:

- Verwarmbare voorstoelen
- Elektrische raambediening achter
- Sunset
- ESP

Achteraf:

- Leren bekleding (zwart met rode stiksels waarschijnlijk)
- Mak iguan graphite mirror 17" velgen
- Afneembare trekhaak 13 polig
- Hulpveren
- Allesdragers ALU LAS620 002
- Uitlaatsierstuk FDC609003 (toepasbaar zonder diffuser!)
- Pioneer TS WX610A subwoofer voor in het reservewiel
- Alpine W502BT (navigatie enz) of Alpine W407BT(afneembaar front maar geen cd speler)
- Alpine Alpine PXA-H100 IMPRINT Geluidsprocessor

Waarschijnlijk:

- verhoogde laadvloer

Mogelijk:

- Dynamat of Hushmat behandeling (blijft leaseauto dus leasemaatschappij moet er wel mee akkoord gaan.

Als jullie nog tips of aanmerkingen of wat dan ook hebben hoor ik het graag.

Bijlagen

• 6727.jpg
    6727.jpg
    17,9 KB · Weergaven: 22
  • alpinew407bt.jpg
    alpinew407bt.jpg
    3,3 KB · Weergaven: 25

hemi24

Forumguru
Een gemodificeerde achteruitkijkspiegel is aan te raden:

Bij een standaard audio zie je bij iets harder geluid niets meer, doordat dat ding zo mee gaat trillen!!!

Wasmachineman

Forumguru
Misschien nog meer dan die 500 maar goed, het is mooi meegenomen toch !
Heeft de leasemy hier nog iets over te zeggen ?

Morgen schiet ik de order in via mijn wagenparkbeheerder.
Ik kan me wel voorstellen dat men geen Dynamat/Hushmat behandeling wil hebben dus dat moet ik afwachten.
Voor de rest verwacht ik geen problemen.

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

De auto staat nu bij PON voor de inbouw van het leer. Het leer wordt beige.
De aflevering staat gepland op 8 Oktober 17:00.
Vandaag dien ik te kiezen tussen Alpine of Pioneer voor de 2-din unit.
Beiden beiden integratie voor CAN-bus en dergelijke maar het word waarschijnlijk Alpine denk ik. Tips/ervaringen zijn welkom.

Het kenteken is bekend ***-NKV-* maar de auto is uberhaupt nog niet gearriveerd bij de dealer.
De auto zou orgineel vandaag afgeleverd worden dus de dealer gaat achter PON aan.
Ik word gebeld als de auto binnen is en dan ga ik even foto's maken.
De aflevering staat nu op 18 Oktober om 17:00 uur.

Vandaag weer contact gehad met de dealer. PON had geen leer voor de hoofdsteunen gekregen en besloot te wachten zonder de dealer in te lichten.
Nu zal de auto waarschijnlijk morgen afgeleverd worden zonder hoofdsteunen en zal PON deze nasturen. De dealer heeft aangegeven dat de aflevering op de 18de wel gaat lukken.

Weer contact gehad met de dealer, de auto word morgenmiddag door PON afgeleverd. In overleg met de dealer zal de aflevering een dag later zijn.
Dinsdag om 16:00 is dan het uiteindelijke moment.
Zaterdag waarschijnlijk even foto's maken van de auto.

Ik zit zelf nog 1 keer naar de foto's kijken en ontdek net dat PON de verkeerde velgen heeft geleverd.
Dit (foto's in octavia II foto's) zijn Invidia Ice black velgen. Zelf heb ik Mak Iguan Graphite mirror velgen besteld zoals ook in de bestelling bij de leasemaatschappij.
Maandagochtend gelijk weer bellen waar het is misgegaan voordat de verkeerde velgen worden gemonteerd.

Gisterenmiddag was het dan zover. Om 16:00 stond ik bij Kreine Midland om mijn nieuwe OCII-FL op te halen. Door alle zenuwen had ik mijn rijbewijs zelfs thuis laten liggen.
Bij de dealer eerst de overdracht gedaan van mijn (nu vorige) OCII.
Daarna de fles wijn overdracht en dan de deur open.
Wat ruikt dat toch lekker dat leer he mensen. Volgende auto wordt ook weer leer dat weet ik nu al. Alle Alpine spullen zitten er prachtig in en dat word genieten dus voor de komende 4 jaar. De velgen waren uiteindelijk wel gelukkig de juiste welke ik besteld had.

Foto's heb ik geplaatst in de OCII social group.
Ik heb geen foto van de subwoofer maar die past super in het reservewiel dus.

Andere vragen en opmerkingen, ik hoor het wel.

corsaar

Senior Member
@FunkyMark opmerkingen daar zijn geen woorden voor de plaatjes spreken voor zich.
Tja leer zeer mooi. Maar het budget he.

Bovenaan Onderaan