Toch weer een SC besteld!

Tallman

Nieuw lid
Na 4 jaar lang genieten van mijn huidige Superb combi mocht ik weer een nieuwe auto uitzoeken.
Ik ben zelf 2 meter lang en met mijn 2 dochters van 13 en 17 jaar wil je toch een auto met wat beenruimte.

Ik heb van alles geprobeerd, van volvo v70 Nordic+ D4 tot BMW 518d, maar de dames klagen in alle auto's over de beenruimte en het comfort op de achterbank. Ik wilde wel eens wat meer luxe en wat meer beenruimte, maar dan heb je toch een probleem als je een Superb hebt gereden. Eigenlijk kun je de achter passagiers alleen nog maar teleurstellen.

Ik rij met mijn huidige SC ambition bl nog steeds met veel plezier en geniet van de souplesse van 1.8 tsi motor, de praktische ruimte en het comfort. Waarom zou ik dan ook wat anders gaan rijden.

Ik heb nu voor een SC 1.8 tsi DSG elgance bl. gekozen en kan deze Donderdag ophalen.

Specs:

Briljant silver metallic
18" trinity velgen
El. Achterkl
Function pakket
3 spaak stuur
Afneembare trekhaak

image.jpg
image.jpg

CDK

Forumguru
@Tallman, gefeliciteerd en veel plezier donderdag bij de aflevering! Ik heb het ook al eens aangegeven hoe 'dom' het van me geweest is om ooit een Superb te kopen, je zit er nu voor de rest van je leven aan vast.... ;)

TDI_DSG

Senior Member
Gefeliciteerd Tallman! Ik heb ook sinds 2 weken mijn 2e superb combi en heb net als jij ook bij Volvo en BMW gekeken voor diezelfde type's. Ook ik kwam weer op een superb uit...:)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Tallman

Nieuw lid
Wat een warm welkom, iedereen bedankt voor de reacties. dit is inderdaad mijn eerste bericht op dit forum maar ik kijk al 4 jaar regelmatig naar de topics.

@Joske : Het enigste probleem wat ik in de 73000 km heb gehad is na 2 weken een kapot knipperlicht lampje, dit was nog niet eenvoudig vervangen, dit was een nieuw type long-life lampje (eeuhhh 2 weken oud!!) en moest besteld worden want die gaan nooit kapot. Dat is het eigenlijk, altijd met plezier gereden, vermogen genoeg (1.8 tsi) en heerlijk stil in comfort. Ik heb nog wat foto's gemaakt vanavond voor in het plakboek. SAM_1937_1400x1050.JPG
SAM_1941_1400x1050.JPG

SAM_1934_1400x1050.JPG

Tallman

Nieuw lid
Gefeliciteerd Tallman! Ik heb ook sinds 2 weken mijn 2e superb combi en heb net als jij ook bij Volvo en BMW gekeken voor diezelfde type's. Ook ik kwam weer op een superb uit...:)

De doorslag was voor mij ook dat ik toch liever "Simply Clever" wil rijden, ik wil gewoon een praktische comfortabele auto met genoeg vermogen. Ik heb ook liever dat men denkt of zegt, hij rijd een Skoda! dan dat men zegt kijk die patser eens een dikke BMW of Volvo rijden etc.. Kijk ik weet wel beter dat de Superb niet onder doet van auto's in het hogere segment.

CDK

Forumguru
Na mijn 1e S2 ook bij BMW 5 en Audi A6 wezen kijken maar kon toch niet tippen aan de Simply Clevere Superbee ;) dus nu dik tevreden in m'n 2e S2 :)

Skodatek1

Forumguru
Eibach veren ca 30 mm. Perfect setje, dempers kunnen gewoon origineel blijven.
@ Antera kan je hierbij goed te woord staan, hij is ook in dit forum actief.

Tafkah

Forumguru
5 jaar in een SII rondgereden, en toen hij vervangen mocht worden de lijst met mogelijke auto's bekeken (helaas nu van een verplichte lijst ipv vrije keuze) toch weer naar Skoda gaan kijken. Die O3 is een mooie auto, maar toch ook net als de topic starter had ik moeite om de ruimte op te geven. Dus toch weer een SII :D

CDK

Forumguru
@Tallman voordeligste is een setje veren van een goed merk met montage en uitlijnen ongeveer 350,- (bij @Antera) veel leasers doen dit buiten buiten hun maatschappij om en betalen dit zelf.

Bovenaan Onderaan