Toch maar originele LMV's ?

Oknot

Forumguru
Ik wil het niet ontkennen hoor, laat ik dat voorop stellen. Maar nu is het natuurlijk wel zo dat dit filmpje ook best het resultaat van editten geweest kan zijn. Wij weten niet hoeveel van die nepwielen er braken tijdens de test en evenmin weten we dat van de originele. Het zou zo maar kunnen dat er heel wat runs nodig zijn geweest voordat er een velg brak en het zou ook zo maar kunnen dat er een originele velg is gebroken en dat we dat niet te zien gekregen hebben. Allemaal speculatie natuurlijk. Maar ik geloof niet altijd alles enkel omdat er een filmpje van bestaat.
 

andrehj

Forumguru
Het gaat hier om namaak originele velgen. Als je een A-merk after-market velg koopt (bij een betrouwbare leverancier), is er niets aan de hand. Daarom koop ik mijn velgen in Duitsland, waar ze netjes zijn voorzien van een ABE (Algemeine BetriebsErlaubnis) en de velgen per autotype worden goedgekeurd.

Overigens laat dit filmpje wel mooi het voordeel van een wat hogere band zien: Met een 205/55R16 band (of 215/55R17) was de velg nog niet eens in de buurt gekomen van de scherpe rand.
 
Bovenaan Onderaan