Toch maar andere claxon......

Ronnie

Forumguru
Ik heb mij er van het begin af aan al aan gestoord, het zielige enkel-tonige tuutertje van de Fabia 3.
Begin deze week maar eens een bezoekje aan de plaatselijke sloop gebracht en voor € 5,- 2 claxons van een Golf 5 gescoord, ( deze passen qua toonhoogte bij elkaar) en tot volle tevredenheid ingebouwd.
Het kan probleemloos, zelfs zonder te boren op de bestaande steun, en de bedrading ( op de sloop ruim afgeknipt) even solderen.
Ik gebruik de claxon niet vaak, maar als ik hem moet gebruiken moet hij mijns inziens wel fatsoenlijk hoorbaar zijn.....
 

JeSko

Forumguru
Netjes hoor, onze Cactus heeft ook zo'n eentonige, als je dan zwaar pissed bent ( zoals ik wel eens heb ) en je vlamt uit kolere op die toeter ; Miep Mieeeeeeeep!! Ja dan loop je voor lul. Met de Superb gaat er zo'n lekker harde sirene af die zegt, f*ck you!, veel beter :jaja:
 

Cordoba

Forumguru
Misschien is het voor de verkeersveiligheid wel beter dat ie niet zo hoorbaar is als je claxoneert uit frustratie. :cool:

@Ronnie Ik loop ook al een poosje met het idee om een andere claxon er in te hangen, bij de F3 moet je het binnenscherm loshalen om bij de claxon te komen?
 

bobracing

Forumguru
kan je niet eens kijken naar een claxon van de octavia e.d. vaak heb je dan een plug en play unit en ik dacht te herinneren dat mijn ex leon weer anders klonk dan de octavia en de fabia weer anders dan de octavia
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Okki

Donateur
ik denk dat veel mensen dit willen (dubbeltoon ipv enkel)
heb je een how to do it beschrijving hoe je de bedrading aansluit?

met mijn vorige auto (ook zo'n zielige miep miep) zei de garage dat het niet kon. zelf durfde ik het niet aan
 

Ronnie

Forumguru
ik denk dat veel mensen dit willen (dubbeltoon ipv enkel)
heb je een how to do it beschrijving hoe je de bedrading aansluit?
Is heel simpel.... Alles parallel verbinden(solderen met een krimpkousje eromheen), dus bij de sloop de stekkers laten zitten en de draden doorknippen(zo heb je altijd de passende stekkers) deze draden i.i.g. alle bruine draden (massa) samen solderen en dan de gekleurde/gestreepte draden samen solderen. de zekering kan dit allemaal wel aan.
 
Dag Ronnie, heb jij de bestaande claxon met een dubbele set van de sloop vervangen, of heb je een claxon toegevoegd.
 

Ronnie

Forumguru
Op de sloop van een polo of Golf afschroeven, ( m8, sleutel 13), ze zitten aan de chassispoot achter de voorbumper en passen een op een.....
 
Bovenaan Onderaan