Amundsen TMC / File melding blijft staan in traphic lijst

bobsel

Nieuw lid
Ik heb al een tijdje last van het feit dat er een file blijft "hangen" in mijn amundsen navigatie.

Ik heb al gezocht maar kon niet zo snel vinden hoe je de TMC meldingen kan resetten oid. En ik vond het een beetje zonde om een " terug naar fabrieksinstellingen" te geven.
Dus weet iemand hier misschien hoe je zo'n hangende TMC/File melding er uit kan krijgen?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb soortgelijke problemen, maar dan juist andersom. Bij mij blijft de traffic lijst vaak leeg terwijl er wel de nodige files staan. TMC werkt gewoon niet lekker. Ik heb dit al zo'n 2 jaar lang bij iedere beurt gemeld en dan is er weer een update van de software en weer lost dat niets op en denk ik ach laat ook maar. Inmiddels ben ik al zover dat ik voor een volgend VAG product de af fabriek navigatie niet meer wil. Doe mij maar smartphone integratie en navigatie vanaf de telefoon dat werkt vele malen beter.

Maar mocht je een oplossing kunnen vinden, ik houd me aanbevolen ;)
 

bobsel

Nieuw lid
Octavia III (oktober 2016) "oude model" zeg maar net voor de update van de octavia (met de gespleten voorlichten)
 

AndreM

Forumguru
Ik zou bijna zeggen, misschien staat er wel zolang file zoals afgelopen maandag rondom Rotterdam! :deuk: Dus dan blijft je lijst onveranderd.

Maar je kan bij instellingen aangeven alleen TMC van 1 zender of alle zenders die verkeersinfo geven.
Zelf heb ik op "alle" ingesteld staan. :jaja:

Wat @Bakkertje zegt heb ik ook wel eens, maar hersteld zich vanzelf na enige tijd. :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

bobsel

Nieuw lid
Maar waar precies.. zie bij traphic geen set up mogelijkheid... bij algemene set up gegevens zie ik die optie ook niet. Bij radio set up zie ik hem ook niet ... en bij navi set up zie ik hem ook niet!
 

AndreM

Forumguru
Ik heb het even opgezocht.

TMC zit in de meeste radiozenders, niet allemaal dus en is afhankelijk van het gebied waar je rijd.
Zie een stukje uit de handleiding hieronder.
-—————————————————————————————————————————————————-
Bediening

 Lees eerst de informatie in de inleiding op pagina 68 en volg deze op. TMC (Traffic Message Channel) is een door de radiozender uitgezonden digitale

radio-datadienst voor een continue overdracht van verkeersmeldingen.
› Door op TRAFFIC te drukken, wordt een lijst met verkeersmeldingen Verkeers-

melding .../... weergegeven.
Door het aantippen van een verkeersmelding worden details over de verkeers-

melding weergegeven » pagina 69.

Als op de huidige positie een TMC-verkeersinformatiezender kan worden ontvangen, worden de TMC-verkeersmeldingen op de achtergrond voortdurend bijgewerkt. De beluisterde zender hoeft niet de TMC-zender te zijn.

De ontvangst van TMC-verkeersmeldingen is steeds ingeschakeld en kan niet worden uitgeschakeld.

De kwaliteit van de dynamische routegeleiding is afhankelijk van de uitgezonden verkeersmeldingen. Voor de inhoud hiervan zijn de verkeersredacties van de radiozenders verantwoordelijk.

TMC-verkeersmeldingen kunnen alleen door het radio-navigatiesysteem worden beoordeeld en opgeslagen als het apparaat navigatiegegevens over het gebied waar u momenteel doorheen rijdt beschikbaar heeft.
 

bobsel

Nieuw lid
maar dit bovenstaande betekent dus dat ik niet van TMC zender kan wisselen (handmatig) en dat hij dit op de achtergrond automatisch regelt...
Dus de enige optie om dan nog die "hangende" file weg te krijgen is een "terug naar fabrieksinstelling" ??? (hij staat er nu zo'n 2 wkn in)
 

Bertuz

Lid
Ik heb soortgelijke problemen, maar dan juist andersom. Bij mij blijft de traffic lijst vaak leeg terwijl er wel de nodige files staan. TMC werkt gewoon niet lekker. Ik heb dit al zo'n 2 jaar lang bij iedere beurt gemeld en dan is er weer een update van de software en weer lost dat niets op en denk ik ach laat ook maar. Inmiddels ben ik al zover dat ik voor een volgend VAG product de af fabriek navigatie niet meer wil. Doe mij maar smartphone integratie en navigatie vanaf de telefoon dat werkt vele malen beter.

Maar mocht je een oplossing kunnen vinden, ik houd me aanbevolen ;)

Zal dan wel een VW probleem zijn. in mijn nieuwe Golf heb ik ook dagelijks een lege TMC lijst. Nog geen melding van gemaakt via de dealer aangezien ik via CAR-NET van VW wel de meeste actuele verkeersmeldingen krijg op de navigatie kaarten. (alhoewel dit systeem ook wel eens te wensen over laat ;) )
 

eriktv

Forumguru
Ik kan in mijn Columbus gewoon kiezen tussen automatisch of handmatig een selecteren. Doe ik nogal eens in Duitsland, NDR als we in Niedersachsen rijden, SWR richting het zuiden etc.

Ik meen een keer gelezen te hebben dat in NL alleen Veronica en BNR TMC doorgeven
 

Pieter_G

Nieuw lid
Ik heb een Amundsen + in een Superb II.. de opties bij TMC: bijzonder weinig...
rijdend van Arnhem naar Eindhoven is Duitsland blijkbaar dichtbij genoeg om 1Live uit Duitsland te ontvangen... terwijl er toch genoeg Nederlandse stations zijn...
 
Bovenaan Onderaan