Tman's superB

Topic in 'Mijn auto' gestart door Tman0961, 14-06-2020.

1. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Huismerk van topledverlichting.

2. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Tman0961 vindt dit leuk.
  3. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Boven de nieuwe Xenon en onder de oude die nu als reserve dienen. Foto geeft geen goede kleurweergave maar wel een idee van het verschil. EB862FFD-7C03-4809-807B-AFFB9F2AD5B6.jpeg

JeSko en brepus13 vinden dit leuk.
  4. VAG-man

VAG-man Forumguru

Echt wel verschil hoor. Netjes zo!
    Je zei huismerk. Bedoel je dat je de lampen bij de dealer hebt gekocht? Wat voor merk zit er standaard in?

5. Joti

Joti Actief lid

Deze Xenon van TopLED hebben geen E-merk?

VAG-man vindt dit leuk.
  6. Tman0961

Tman0961 Forumguru

@VAG-man, deze;
    https://www.topledverlichting.nl/we...ineel/detail/31/d1s-35w-xenon-lampen-set.html

@Joti, ja dat zag ik later ook... Lijkt me op zich niet direct een heel groot probleem. Bijna alle lampjes die men hier plaatst ontbreken aan dat keurmerk. Ik heb weinig mensen met problemen bij Apk hierover gehoord.
    Verder heb ik voor en na het installeren het lichtbeeld op de garagedeur vastgesteld en gecheckt. Daar zat geen verschil in.

Maar eerlijk is eerlijk. Als ik beter gekeken had, dan had ik ze vanwege het ontbreken van het keurmerk niet genomen.
    In eerste instantie heb ik meerdere lampen bij deze webshop in 1 keer gekocht. Xenon als laatste in winkelmandje toegevoegd. Verder niet goed bekeken aangezien er “Xenon lampen origineel” bij stond. :banghead:

En de helft van de lampjes; stadslicht en mistlampen retour wegens niet nakomen verkooppraatje “Canbus proof”.

Ach aldoende leert men zullen we maar zeggen.

JeSko vindt dit leuk.
  7. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Die oude Xenon is wel heel geel moet ik zeggen, mijn standaard Xenon is zelfs met folie op de lampen veel witter:pieker:

Heel mooi die nieuwe witte lampen, keurmerk maakt geen zak uit. Gewoon van genieten als het lichtbeeld goed is ;)

Tman0961 vindt dit leuk.
  8. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Vanmiddag de nieuwe led stadslichten geplaatst. Klein verschil met de gele halogeen, maar staat beter. :thumbsup:

Niet direct achter gekomen aangezien de snelheid terug naar 100 gebracht is, maar de auto resoneert, trilt enorm tussen de 120 en 140km/h sinds hij terug is van TVS....:cry:
    Stukje gereden met de lokale garagehouder en die gaf aan te denken aan koppeling/vliegwiel oid. Lagers, homokineet en dergelijke klonk anders. Contact gehad met TVS en standpunt is, kan niet aan hen liggen...:fool:
    De trilling is zo duidelijk dat men vrouw zelf vroeg wat gebeurt er en dit was zeker voor de vervanging van het vliegwiel en de koppeling niet aanwezig.

Lang verhaal kort, TVS is bereid na veel vijven en zessen in het kader van service ernaar te kijken. Helaas kon dit niet op korte termijn en moet ik noodgedwongen nog even wachten. Ik probeer zo weinig mogelijk ermee te rijden maar vrijdag gaan we op vakantie. Dus echt lekker voelt dit niet.

Ik wacht het af, maar heb een zure nasmaak van de tuning en reparatie bij TVS overgehouden nu er klachten zijn die er voorheen niet waren. :pieker:

9. Okki

Okki Forumguru Donateur

Waren die trillingen je (voor vervanging) ook al opgevallen?
    In de post hierboven zeg je van niet, dus die "uitkomst" van TVS was misschien niet juist.

10. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Nee dat was een hele lichte trilling bij het aangrijpen van de koppeling bij stilstand. Bijna niet te merken, was vooral TVS zelf die het toen opmerkte. In alle opzichten was dit compleet anders dan het huidige euvel wat zich voordeed.

Voor de reparatie was de huidige resonantie bij 120/140kmh er absoluut niet. Het doet zich het duidelijkst en meest voor wanneer ik langzaam van 120 naar 140 versnel. Het klinkt dan alsof je met een raam deels open rijdt. Dan kan ook zo’n vervelend drukkend geluid op je oren geven. Daarnaast ontstaat er een trilling/vibratie die door de hele auto voelbaar is.
    Zodra ik van het gas af ga is het weg. En het zit er ook bij andere snelheden op CC of bij langzaam versnellen, alleen veel meer op de achtergrond.

11. eriktv

eriktv Forumguru

Vervelend Tiemen, hopelijk valt het mee..

Tman0961 vindt dit leuk.
  12. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Geen beste service van TVS, :thumbsdown:

13. Tman0961

Tman0961 Forumguru

@JeSko

Ik had zelf verwacht of misschien gehoopt op de reactie;
    “Wat vervelend en we gaan er alles aan doen om dit in orde te maken en proberen dit voor u vakantie te realiseren.”

Maar ik vind het te vroeg om een dergelijke conclusie te kunnen trekken. 22jul (na mijn vakantie die vandaag begonnen is :cheer:) gaat de Sup daarheen, kijken wat er dan uitkomt. En vanaf daar gaan we verder.

14. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Overigens denk ik zelf dat er iets in de aandrijflijn stuk is gegaan/verbogen oid tijdens de reparatie. Men moet die behoorlijk aan de kant wrikken.
    Mede omdat de klachten hoorbaar zijn wanneer gas wordt gegeven/cruisecontrol, en veel minder worden bij gas los/uitrollen. Verder lijkt oneffen wegdek de resonantie te versterken.

15. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Vakantie was top! Fietsendrager inclu fietsen, dakkoffer; auto afgeladen was geen probleem. Het resoneren herken ik nu ook bij andere snelheden, maar het lijkt niet veel erger te zijn geworden.

Door de vakantie was de Sup toch wel behoorlijk vies geworden, dus tijd voor grote schoonmaak. Exterieur uitvoerig gewassen met Bathe+ en interieur gestofzuigd en het leer een goede beurt gegeven met Gliptone. Hij is weer als door een ringetje te halen.

Voor morgen staat de wekker op 5 uur om af te reizen naar Varsenveld. Eta is 8 uur en dan ga ik een ritje maken om het resoneren te laten ervaren door de mannen daar en te laten verhelpen wat hopelijk later deze week zal plaatsvinden. Ondertussen kan ik morgen (gelukkig) met een leenauto weer naar huis.

Ik ben benieuwd en hoop vooral dat men het bij TVS gaat herkennen en oplossen. Geen zin in welles/nietes en touwtrekkerij.

Laatst aangepast: 20-07-2020
    Kanerr, Johnnyvr6 en JeSko vinden dit leuk.
  16. Kanerr

Kanerr Senior Member

Succes!

Tman0961 vindt dit leuk.
  17. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Stukje gereden en probleem was duidelijk merkbaar. Vermoeden is aandrijflijn. Hij gaat zo op de brug.

18. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Er zit in ieder geval wat speling op de aandrijfas. Vermoeden is dat dit komt door de tripod / homokineet binnenzijde.

Dit is los geweest voor het vervangen van de koppelingen en het vliegwiel.
    Problemen waren voor de reparatie niet merkbaar.

Wat zou ik kunnen/mogen verwachten van TVS qua coulance? Ik vind het moeilijk inschatten en ben benieuwd naar mening.

JeSko vindt dit leuk.
  19. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Of ze nemen het op zich omdat zij het los hebben gehad, of ze nemen hun handen eraf omdat het mankement ook net na hun reparatie is kunnen ontstaan ( wat zeer onwaarschijnlijk is natuurlijk ). Ben ook benieuwd. Of ze kiezen voor de gulden middenweg, en proberen er samen met u, de klant, uit te komen en eventueel de kosten te delen.

20. Kanerr

Kanerr Senior Member

Ik denk 50/50, dat is wat ik vaak zie wanneer bij het vervangen van onderdeel A onderdeel B los moet, en onderdeel B stuk gaat, dan gaat het vaak 50/50

JeSko vindt dit leuk.

Deel deze pagina