Tman's superB

Topic in 'Mijn auto' gestart door Tman0961, 14-06-2020.

1. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Kan het toch niet laten zelf ook maar een topic te maken over mijn eigen auto, aangezien nu e.e.a. redelijk verspreid raakt in allerlei topics over het gehele forum:pardon:

In januari 2019 de Faab ingeruild voor de SuperB ivm upgrade thuis ;). Kids, hond, bagage, paste allemaal maar moeizaam. Tig keer alles in uit de auto toen we op vakantie gingen. Met de Sup is dit geen issue meer:D

155k op de teller uit 2012. Aankoopkeuring laten uitvoeren, en enkele punten Na het ophalen bleek al snel een aantal overige punten boven water te komen waaronder tankdeksel die niet open ging en uitval van de verlichting achter de tellerklok. E.e.a. keurig hersteld door de verkoper.

Vervolgens linea recta naar VVT gereden voor een olie-wissel van de bak en tunen van het blok van 140 naar plus minus 175pk. Daarnaast remblokken en de schijven voor laten vervangen.
    Na een aantal kilometer en wat vage klachten over fluctuerend brandstofverbruik, door VVT de EGR uit laten programmeren en af laten doppen.

Van het voorjaar de 200k aangetikt en distributieriem laten vervangen.
    Auto staat nu bij TVS voor een diagnose op vliegwiel en koppeling ivm wat geluiden uit de bak. Uitkomst daarvan is trilling in koppeling en vliegwiel. Beide onderdelen konden zeker nog langer mee, maar gezien de gem. levensduur was bereikt van het vliegwiel, de reparatie toch een keer op termijn gaat komen en TVS in combi met oliewissel en tuning van de DSG een leuk totaalprijs kon maken; vliegwiel en koppeling laten vervangen. Auto wordt a.s. ma door TVS weer thuis afgeleverd:thumbsup:. Kan niet wachten..

Ondertussen deze lampjes besteld om de DRL en cornering qua kleur (nu gelige halogeen kleur) wat meer gelijk te trekken met de Xenon dimlichten.

Verder zit er een klein plekje in de overgang naar van het voorruit en het dak waar tevens wat vliegroest zichtbaar is. Denk dat ik binnenkort maar eens op zoek ga naar een lokale (spotrepair) schadehersteller die dit samen met een heel erg klein klein deukje in het zijportier kan verhelpen. Gelijk even wat info inwinnen over de mogelijkheden qua steenslag op de motorkap en de in mijn ogende lelijk gehavende achterbumper.

To be continued.

Verder heb ik nog wat ambities om ipv de wasstraat (ik weet dit is vloeken in de kerk) zelf de auto te gaan wassen. En wat plekjes qua interieur en exterieur aanpakken. Echter dit is voor mij onontgonnen gebied en ik ben bang dat ik dan nooit tevreden en klaar ben, vandaar dat ik het maar de struisvogeltactiek:lezen: heb toegepast en dit laten zitten tot nu toe. :pieker:

Laatst aangepast: 14-06-2020
    VAG-man, foxman, TimT en 3 anderen vinden dit leuk.

2. Timmer

Timmer Forumguru Donateur

Een foto zegt natuurlijk meer dan 1000 woorden ;)
    Klinkt wel alsof je omkijkt naar je wagen en er degelijk zorg voor draagt.
    Die tuning bij VVT lijkt me leuk, die jongens zijn zelfs bekend tot bij ons in België!

de wasstraat wordt door sommigen ook wel de krasstraat genoemd, maar er is een heel onderdeel van het forum gericht op car cleaning en detailing;
    https://www.skodaforum.nl/forum/forums/car-cleaning-detailing.63/

Succes nog met de wagen! :thumbsup:

3. Tman0961

Tman0961 Forumguru

@Timmer, dank. (sub)forumgedeelte is bekend. Echter iets met bomen en bos, (dure) aanschaf van spullen aangezien ik nu nog niets heb. Op wat emmers na:D. En eerlijk gezegd, de auto ziet er niet spic en span uit met daarbij de krasstraat is zo lekker makkelijk en snel. Dus ik heb voor mezelf een soort van kromme redenering dat dat dus nu mag:angel:
    En als ik zelf ga wassen, alle plekjes hersteld moeten worden en alles er 100% uit moet komen te zien. Echter daar heb ik het geld/tijd niet voor over..:banghead:
    Hoe noemen ze dit? Cirkelredenering, paradox..?
    Anyways, het is erbij gebleven.

Qua foto's, heb nog geen echt mooie foto's. Maar zal binnenkort wat posten.

4. Timmer

Dat van die bomen en dat bos ken ik volledig.
    Ik ben ook aan het zoeken om mijn 'uitzet' voor te wassen aan te schaffen, en der is gewoon té veel keuze.
    Ik denk echter dat dit wel nodig is;
    Emmers, gritguards, washandschoenen, microfibers, schuimlans, decontaminer, was shampoo, wax, sealer.
    DENK IK :pardon:
    Voor lakherstel, ook nog de compounds en bijhorende pads...

Ik ben hier in het boekje van Meguiars aant lezen, en dat is wat ik er zo kan uit opmaken.:sterretjes:

5. brepus13

brepus13 Forumguru

Zonder geheel off topic te willen gaan:

ik heb voor het diep reinigen de meguiars klei inclusief diverse soorten lube. Daarna haal je met de ultimate compound de krassen en hologrammen uit je lak. Ultimate polish voor het voeden van je lak en dan een mooie wax eroverheen. Daarnaast wat was spullen en droog doeken en je bent een heel eind hoor. Je kunt alles zo duur maken als je zelf wil. Een DA machine kun je krijgen vanaf ong 65€ en daarmee kun je eigenlijk niks fout doen.

6. EdK

EdK Forumguru

https://forum.carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-18-update-geplaatst.4266/

Als je nu hier eens kijkt en leest dan kom je een heel eind.
    En als je verder op forum gaat kijken / lezen dan één ding in de gaten houden.
    De freaks pik je er zo tussenuit en dar kun je veel van leren, maar ook dat je dan vaak de duurste spullen moet kopen omdat dat alleen goed zou zijn.
    En daar moet je dus doorheen zien te prikken , en verder je eigen keuze's maken.
    En zit je echt met vragen, stel ze hier op het forum en niet op carcleanforum.
    Als je laatste doet dan is de kans groot dat je met nog meer vragen komt te zitten en indien je massel hebt dan heb je wel antwoord op je gestelde vraag dan... :pieker::D

Electric vindt dit leuk.
  7. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Die lampjes gaan heel fel zijn, feller dan je Xenon en ook een ander ( Witter ) licht verspreiden, zelf heb ik gewoon halogeen besteld voor mijn cornerlights maar dan met Xenon look qua licht. Deze gaan goed matchen met de Xenon van mijn auto. Let wel bij mijne dienen deze enkel als cornerlights en mistlicht, drl zit bij mij in de koplamp verwerkt en zijn led, wat ook verschil oplevert met mijn Xenon. Zie laatste foto's

Edit: deze zijn het.

Screenshot_20200614-154015_AliExpress.jpg Screenshot_20200614-154017_AliExpress.jpg
    20200119_174950_copy_1612x1209.jpg

Laatst aangepast: 16-06-2020
  8. Tman0961

Tman0961 Forumguru

@EdK, haha ja daar was ik ook al achter.

@JeSko, ik ben benieuwd. Eerlijk gezegd hoeven ze wat mij betreft niet precies op elkaar te lijken, zo lang het maar een beetje op elkaar lijkt.

@brepus13, ja Tnx voor de tips.

JeSko vindt dit leuk.
  9. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Dit is het plekje waarover ik hierboven schreef. Zit op de overgang van de voorruit naar het dak.
    Zou dit te behandelen zijn zonder dat de voorruit eruit moet?

Sup is onderweg terug van TVS. Ben benieuwd hoe het rijdt met de nieuwe onderdelen en de aangepaste DSG.

Bijgevoegde bestanden:

10. Timmer

Het lijkt wel of de verf in de naad ook al opgebold is? Mij lijkt als dit het geval is, de voorruit er wel uit moet, dan kan je het goed (laten) herstellen.
    Als dit niet het geval is kan je mogelijks de voorruit afplakken, en de roest opschuren, nakijken en herspuiten.

11. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Ja ben ik ook bang voor. Zal zo als ie terug is, het rubber aan de kant proberen te duwen en even goed te kijken.
    Denk dat ik even in de buurt ga kijken naar lokale schade hersteller/spotrepair.

12. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Sup is weer terug van TVS. Proefrondje gereden en op het eerste gezicht lijkt het top. De tuning van de dsg zorgt ervoor dat de auto veel beter in de juiste versnelling zit op het juiste moment en op meer logische momenten op en af schakelt. Verschil in de S is helemaal aanzienlijk.

Net even betere foto gemaakt van het plekje. Rubber aan de kant gekregen. Lijkt alsof de voorruit er gelukkig niet uit hoeft. Verder in zijportier en achterklep 2 miniscule deukjes. Denk ik dat ik alle drie de plekken eens laat beoordelen bij een lokale spotrepairder.

Verder foto’s gemaakt van de grootste doorn in mijn oog; de achterbumper...
    Zit te denken hier een strip op te zetten, en de overige plekjes met een lakstift bij te werken. Denk dat dit voor het beste ratio tijd/geld/resultaat heeft. Of heeft nog iemand een betere oplossing?

Bijgevoegde bestanden:

13. EdK

EdK Forumguru

eriktv vindt dit leuk.
  14. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Dat denk ik wel @EdK , die strip valt ver over de bumper heen.

@Tman0961

Heb ik ook en is ook mijn grootste ergernis, de vorige eigenaars sprongenn duidelijk niet zachthandig of voorzichtig om met de laadruimte, heb ook tal van die plekjes in de lak op de achterbumper zijn laadgedeelte. Heb daar zelf een goedkoop Ali stripje opplakken, koste me 3 euro, zit er nog goed op maar ga binnenkort toch ook een mooiere strip zoeken voor de laadzone.

15. EdK

EdK Forumguru

Dus weer een onderdeel straks op de plank van je stelling......:pieker:

VAG-man en eriktv vinden dit leuk.
  16. JeSko

JeSko Forumguru Donateur

Heeft voor 3 euro zijn dienst gedaan en neen gaat de prullenbak in, is maar een soort dikke folie.

17. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Is wel een goede @EdK, Bedankt voor het meezoeken! Maar ik vind hem wat te prijzig. Heb nu op superskoda eentje besteld die de helft goedkoper was en in dezelfde chrome kleur als de dakrails, raamlijsten, etc. Dat vind ik ook wel mooi.
    Eerlijk toegegeven hij valt wel minder ver over de rand heen dan die jij gevonden had, maar ik moet toch met een lakstift aan de gang...

Gelijk ook de welbekende dop voor de ruitenwisservloeistof mee besteld, evenals wat lijm.

EdK vindt dit leuk.
  18. Tman0961

Tman0961 Forumguru

:DVandaag de DRL vervangen voor de ledlampjes. Geen foutmeldingen(tot nu toe). En ziet er goed uit.
    Volgende stap is om de mistlampen(tbv cornering) te vervangen en de stadslichten(aangezien deze bij dimlicht optie ook branden en halogeen zijn). voor led.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit iets aan 1 van mijn auto’s zelf gedaan heb anders dan tanken en bandenspanning e.d.
    Met andere woorden dit was mijn 1e lampje wat ik ooit gewisseld heb. Leuk om te doen, en nog niets stuk gemaakt haha:tegek:. (Die gedachte hield me namelijk tegen:facepalm:)

Bijgevoegde bestanden:

VAG-man, TimT en JeSko vinden dit leuk.
  19. Tman0961

Tman0961 Forumguru

Kleurverschil in het schemer lijkt niet supergroot te zijn zo op het blote oog. (Kleur is witter dan de foto doet vermoeden)

Bijgevoegde bestanden:

TimT vindt dit leuk.
  20. Timmer

En zo, krijg je dus het beruchte virus te pakken. Eens je begint, is er geen houden meer aan... :tegek:

Tman0961 vindt dit leuk.

Deel deze pagina