Tips: goede goedkope schoonmaakmiddeltjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het velgen schoonmaken is altijd een rotklusje.

Op aanraden van een oud-collega gebruik ik hiervoor de Dasty Ontvetter van de Wibra. Dit middeltje kost € 1,99 voor 750 ml.

Bevat geen zuren, ruikt lekker. Gewoon even op licht vochtige velgen sprayen en in laten trekken. Daarna afspoelen. Voor optimaal resultaat spuit ik de velgen als ze schoon zijn in met velgenwas. Scheelt weer Dasty.

Vandaag vertelde een familielid ook al dat hij dit middeltje ontdekt had. Terwijl ik het al een tijd met tevredenheid gebruikt.

cvegreen

Forumguru
Ik was mijn en mijn vrouw haar wagen altijd met regenwater , daar hebben we meer als genoeg van en het kost ook niets . Het lijkt misschien maar zo , maar ik heb toch het idee dat de lak langer zachter blijft aanvoelen (na polischen) als met stadswater.

Steve

Senior Member
Dasty is inderdaad erg goedkoop.
Pas alleen goed op dat je het niet te lang laat intrekken anders kun je van een koude kermis thuiskomen.
Het is namelijk heel erg aggresief.

Gebruik het absoluut niet op aluminium en chromen velgen want daarbij loop je kans op instant zwarte plekken die je niet meer weg krijgt.

Een goed alternatief wat veilig is voor elke velg is Bilberry safe wheel cleaner.
Dit is op basis van bessen en reinigt heel goed.
1 liter kost 17,50 en is verdunbaar van 1:1 tot 1:10 net nagelang de vervuiling op je velgen.

MarcoO2

Forumguru
Een goed alternatief wat veilig is voor elke velg is Bilberry safe wheel cleaner. Dit is op basis van bessen en reinigt heel goed. 1 liter kost 17,50 en is verdunbaar van 1:1 tot 1:10 net nagelang de vervuiling op je velgen.

Is dat overal verkrijgbaar of bij een specifieke keten? Is wel wat duurder, maar veiligheid is ook wat waard!

Steve

Senior Member
Ik mag geen reclame maken (ben nog wachtende op email van Exciter) maar ik verkoop het zelf in mijn webshop.

Als dit niet gepast is admins/mods pas mijn bericht dan even aan aub.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan