Tip: voorkom lekkage panoramadak

Giant

Forumguru
Gisteren de auto door de wasstraat gehaald, doe ik geregeld. Echter vanmorgen trof ik een beslagen zijraam in de kofferruimte van mijn station aan, tussen het glas en een sonny boy. Op de 'vensterbank' grenzend aan het raam druppels en ook achter de kunststof beschermkap op de c-stijl waterdruppels. Check ik de andere kant van de auto, zij het in mindere mate maar achter de kunststof kap ook bingo. Ik heb toen de rubberen membraantjes/overloopventieltjes die je aantreft achter de spoiler als je de achterklep opent (naast de rubberslang waar bedrading in zit) even met mijn vinger geopend en daar kwam me een klots water uit! Aan de linker èn de rechterkant. Overigens zat er geen vuil in, het lijkt of het membraantje vanzelf dicht geplakt zat, mogelijk onder invloed van stof en/of de hoge temperaturen de laatste weken in Italië. De boel ligt nu open om te drogen. Kortom: check dit af en toe, om lekkage in het interieur voor te zijn, kan veel ellende voorkomen.

Weet iemand overigens of er ook een overloop mogelijkheid in de a-stijl aanwezig is en zo ja, waar zit die en kan je daar ook makkelijk bij om ze af en toe op water te controleren?
 
Bovenaan Onderaan