Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik zie niet in wat het nut is van een velgenboom. Mijn winterbanden liggen netjes met z'n vieren op elkaar in de schuur. Ik heb er een blad op liggen zodat ik nog wat extra werkruimte heb. Dat gaat al niet lukken met zo'n boom.
Ik zie niet in wat het nut is van een velgenboom. Mijn winterbanden liggen netjes met z'n vieren op elkaar in de schuur. Ik heb er een blad op liggen zodat ik nog wat extra werkruimte heb. Dat gaat al niet lukken met zo'n boom.
Hier zit er onder velgenboom vier wieltjes en een blad bovenop en heb ik dus een rijdende werktafel waarop in de zomer de winterbanden liggen en in de winter de zomerbanden. Ideaal
@Noord26 omdat ze daar geen plaats voor hebben, plat opstapelen met een goede dikke plaat karton (of piepschuim) tussen de wielen is ook een optie. Liefst niet rechtopstaand in een rek ivm eventuele vervorming.
Als ik de onlangs geopende VW dealer hier tegenover zie hebben ze daar plaats genoeg voor juist? Vriend van mij runt de schade-afdeling aldaar. Het algemene magazijn voor alle onderdelen liet tijdens de rondleiding/opening ook gewoon legio ruimte zien met oa banden rechtopstaand (wintersloffen) in rekken. Als het daadwerkelijk niet goed is voor banden, waarom doen ze het dan zo bij (de grootste van zuid NL) VW dealer welke wel op die manier, terwijl die legio ruimte in het magazijn heeft?
Wel ik heb geleerd dat een niet gemonteerde band gewoon in een rek staand geplaatst mag worden.
Maar zodra er een velg omheen zit dat je deze op de velgboom methode moet opslaan.
Indien je ze gewoon op profiel laat staan in de schuur voor elke maanden dan kan er door gewicht schade aan het carcas ontstaan.
Stapel je ze op op boom manier maar zonder boom dan heeft de onderste band ook te lijden onder het gewicht van de drie andere banden op de wangen van de band met vervorming en schade kans aan het karkas.
En dit schijnen beschadigingen en vervormingen te zijn die je vaak met blote oog niet ziet maar tevoorschijn komen tijdens het rijden....
Dit is dus de reden dat ze bij mij gewoon op een velgenboompie staan van Aldi in een hoekje van de schuur met een mooie hoes erover waar de frisse lucht gewoon het eventueele condens kan laten verdampen door eronder te waaien...
Of is het een financieel economische keuze van de banden opslag fabrieken..?
Want scheelt boel ruimte natuurlijk en ruimte is geld...
En ik heb dit verhaal meegekregen van mIjn lokale bandenboer in mijn dorp met stadsrechten die ze zelf ook niet opslaat met velgenboom systeem , dus hangend aan de velg.
Maw de opslagloods mensen gaan verkeerd met onze spullen om.....?
op zo'n velgenboom is gewoon te moeilijk / te arbeidsintensief en qua ruimte niet economisch, it's all about the money money money beste alternatief van een velgenboom is of ophangen aan de muur op een manier dat de velgen niet beschadigen of plat neerleggen en opstapelen met iets beschermends als karton, piepschuim of iets dergelijks er tussen.
Of gewoon velgen kopen die niet breder zijn dan de banden , kun je ze gewoon stapelen zonder dat de velgen beschadigen. Vandaar mijn keuze voor 205/55R16 op een 6.5J velg, maar ik denk dat het met 7J ook nog wel gaat.
Overigens liggen bij mij de wielen naast elkaar op een plank hoog bovenin de garage. Ik kan gewoon rechtop onder die plank doorlopen, en ik hoef dus niet te stapelen.
@andrehj: ik stapel de 18" met 8,5J (225 breed) ook gewoon op zonder velgen te raken. Verschilt per band of ze iets van een beschermer hebben denk ik, in eerste instantie bedoeld tegen stoeprandjes?
Ik heb zelf ook zo'n velgenboom ( zelfs 2 ) staan bij mijn pa en ma in de schuur, het enige nadeel wat er aan zit is idd de ruimte die ze innemen maar daarom staan ze ook daar, voor de rest bevallen ze me prima, mooi droog en opgestapeld.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.