Tip: dakdragers van de Aldi/Lidl

Ridley

Forumguru
TIP!!! Het is weer zo ver: de Duitse grootgrutters hebben hier in het zuiden de dakdragers weer in de aanbieding gegooid met het oog op de naderende vakantieperiode. Zelf maak ik al gebruik van de aluminium versie van de Lidl, de Aldi heeft zwarte in de aanbieding (90 kg draaggewicht). Beide voor het luttele bedrag van 35 eurootjes.

Voor degene met een Combi: toeslaan!
 
Maar passen die ook op de nieuwe Octavia Combi?
Heb je dan geen speciale bevestigingsbeugels van Skoda hiervoor nodig?
Kun je de breedte aanpassen?
Aan mijn huidige dakdragers (voor de hatchback) heb ik straks niets meer dus het zou een idee kunnen zijn.
 

Ridley

Forumguru
Die van de Lidl paste wel op de O2 combi weet ik. Vaak staan de automodellen op de verpakking, even live gaan kijken dus.
 
Ik heb deze ook. Gebruik ze nu nog op mijn Peugeot 406 en straks op de Fabia. Volgens mij passen ze eigenlijk altijd zolang je maar dakrails hebt.
 

Ridley

Forumguru
Dat is toch niet zo: bij de Yeti passen die van de Lidl niet, omdat ze daar veel verder uit elkaar staan.
 

Neptukker

Forumguru
Mede Forumers,

Ik heb dakdragers nodig voorop de railing van mijn OII combi. Dit forum leerde mij na een vraag van mijn kant dat Aldi/Lidl dakdragers prima voldoen: http://www.skodaforum.nl/forum/threads/gevraagd-dakdragers-oii-combi.17976/

Vanaf komende donderdag 6-6-2013 heeft Lidl dakdragers weer in de winkel voor € 34,99. Nazoeken via de duitse Lidl doet mij het merk en uiteindelijk model (MENABÒ brio) vinden en of deze geschikt is voor een OII combi.
Behalve voor een OII is de drager geschikt voor andere Skoda modellen (zie lijst): http://www.flli-menabo.it/mnb_upload/4317__lista_app_barretetto.pdf

De specificaties van de drager: http://www.flli-menabo.it/mnb_upload/70254__BRIO.pdf

Ik ga een set halen en misschien kan iemand van voordeel doen met deze informatie.
 
O
Zo, de dakdragers zijn gekocht (Lidl). Zoals verwacht ging het inderdaad om MENABÒ brio.
Ook ik heb een set gehaald en nu maar hopen dat ze straks ook op mijn mooie nieuwe Octavia Combi zullen passen.
Eer ik die krijg gaat nog wel even duren ben ik bang.
Toen ik hem vorige week bestelde, werd er aangegeven dat hij zo omstreeks eind september geleverd zou worden.
 

Arnoldzelf

Nieuw lid
De dakdragers van de Aldi die ik zaterdag kocht (Zoetermeer) voor mijn Yeti zijn van het merk Movecare, ze zijn zwart, 60 Kg draagvermogen, max. afstand tussen de dakrails 125 cm. Totale lengte 129 cm. Inclusief slotjes. 34,99 euro, 3 jaar garantie, TUV-gekeurd, "geschikt voor alle auto's met dakrails".
 

Bastiaan1977

Senior Member
Bij ons in de regio zijn de Brio dragers ook in de aanbieding. Zojuist gekocht en ziet er allemaal degelijk uit. Zeker de moeite waard voor € 35,00. Prijzen op internet zijn rond de € 100,00
 

Maik

Actief lid
Deze week zijn er weer dakdragers bij de Lidl in de aanbieding. Kan iemand bevestigen of deze op de OC3 passen?
 

Ridley

Forumguru
Kan ik niet, maar als jij op kunt meten wat de lengte vd dakdragers moeten zijn, wil ik het wel even nameten voor je. Ze staan hier in de garage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maik
Bovenaan Onderaan