tikkende automatisch deursloten tijdens het rijden

Reewoude89

Nieuw lid
Ik heb een Karoq van 5 jaar oud en hoor steeds na een bocht wanneer ik dus langzamer rij de automatische deursloten tikken , ik denk dat ze selenoiden heten .Ook wanneer ik gewoon rij en vaart minder hoor je ze 2 maal tikken Wat kan daar de oorzaak van zijn?
 

EdZ

Donateur
Werkt je schakelaar in het dashboard (handleiding pagina 61) wel zoals het hoort? Blijft ie misschien hangen? Dat het alleen bij gas los gebeurt is wel raar. Heb je de functie dat de deuren automatisch sluiten boven de 15km/u aan staan? Wat gebeurt er als je die uit zet (of juist aan als hij nu uit staat)?
 

Rallye

Forumguru
Toen het slot van de bestuurdersdeur van mijn Octavia stuk was ging de deurvergrendeling bij het wegrijden inderdaad erop en er weer af. Klik klak. Had alleen niets met bochten te maken……
 

gjhu

Senior Member
Je slot is kapot, zoals @Rallye al,zegt. Dat klikken komt omdat hij probeert te vergrendelen. Waarschijnlijk is het slot aan de bestuurderskant kapot. Bij kapotte sloten achter heb je het klikken de geluid niet.
 

Reewoude89

Nieuw lid
Ben er uit gekomen hoor . Ik moest toch naar de garage voor nieuwe banden, en heb het probleem uitgelegd . Ze waren er al snel uit , bij instellingen hebben ze het er uit gehaald . Mijn vrouw zit er nog wel eens in te wroeten voor spotyfy, en er is toen zeker iets mis gegaan . opgelost dus
 

Japanese Power

Donateur
Ok, je vrouw is de schuldige... zie alleen de link met Spotify niet.
Bij het wijzen met 1 vinger naar de ander wijzen er 4 naar jezelf ;)

Maar wat heeft de dealer nu goedgezet bij de instellingen van je auto?
 

gehaktbal

Forumguru
@Rallye De vraag is of de deuren 'gewoon' op slot gingen bij het rijden, of dat het ook echt niet lukte om op slot te laten gaan. Het lijkt op het eerste geval. In dat geval is uitzetten van de optie geen work around.
 

Rallye

Forumguru
Anti carjacking werkt alleen bij de eerste keer wegrijden, als je boven een bepaalde snelheid komt. De beschrijving is “steeds na een bocht”, waar ik uit afleid dat het niet het “gewoon” op slot gaan is. @Reewoude89 Kun je dit toelichten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
Slechte contact ergens kan daarbij dus denken dat het op slot moet of anders. Maar uitzetten is wel een word around dan lijkt me en niet de oplossing
 
Bovenaan Onderaan