Tikkend geluid rolhoes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
De laatste tijd tikt mijn rolhoes van de kofferbak continu, wat natuurlijk mega irritant is, zijn er nog leden die dit herkennen?

Ik heb ze al helemaal ingeklapt gereden, halverwege en volledig dicht, maar telkens heb ik hetzelfde resultaat. Het werkt intussen zo op mijn zenuwen dat ik ze eruit gegooid heb, getik is nu dus weg maar eventuele bagage is nu wel zichtbaar.

Naar mijn gevoel is de hoes beginnen tikken na verlaging, dit verdween even later net zo snel als het opgekomen was, maar is inmiddels terug, en zo lijkt, terug om te blijven.

Aan de achterzijde van de hoes zit een soort loshangende flapje, dit flapje zorgt puur optisch voor een mooie overgang tussen de achterste stoelen en de rolhoes, ik vermoed dat dit de boosdoener is, heb dat flapje al naar beneden gekanteld, op de hoes gelegd en gewoon in het midden, maar ook dat maakt geen enkel verschil.

Ik vind het raar dat ik dit hiervoor nooit ervoer, en nu plots wel, ik zou het echte bizar vinden dat dit door de verlaging komt, het is nu niet dat de auto veel hobbeliger is geworden ten opzichte van vroeger.
 

EdK

Forumguru
zet hem eens gewoon terug en dus goed erin ?
Probleem opgerold als uitgerold ?
Als die flap is die misschien vastzetten met klitteband aan achterzijde stoel ?

En anders oordoppen in, hoor je meteen een boel dingen naast je ook niet meer.... zeer rustgevend soms......:koffie:
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Al geprobeerd, erin, eruit, terug erin, niets helpt. Denk inderdaad dat het die flap is, maar waarom dat dat ding dan nu plots herrie begint te maken....

@Tman0961

Haha wellicht heb je dat stukje uit mijn tekst gemist... Maar neen zonder rolhoes geen getik. Denk echt dat het die stomme flap is die op en neer gaat, geen idee waarom.
 

EdK

Forumguru
Hé kerel hep je er soms nog een paraplu bak inzitten in die hoes ?
Had ik namelijk wel bij me FAb1 toendertijd en als er dan zo'n snerkje van een paar jaar wat in verstopt dan kan dat heellllll irri zijn voor papa...
 

JeSko

Forumguru
@Peter-036

Dat zou kunnen, de hoes klikt er nog steeds netjes in, maar ik ga het eens proberen om die te tapen, als dat het probleem oplost is het getik toch al weg, al wil ik uiteindelijk dan wel een betere permanente oplossing.
 

EdK

Forumguru
geen tijd om te kijken maar wel ellenlange verhalen hier plaatsen in de baas zijn tijd..:lezen:
 

JeSko

Forumguru
Alé direct eens rijden zie, heb de hoes eruit gehaald, de punten van @hemi24 en @Peter-036 gecontroleerd, die leken oké want de rubbertjes zaten er nog gewoon goed in, heb tape bij, deze kan ik plakken als het getik aanhoud zodat ik het op de terugweg kan via controleren.
 

Cordoba

Forumguru
Anders gewoon proberen als je bijv. die flap met tape op een paar punten vastzet, of het geluid dan weg is, eventueel de flap juist naar achteren tapen zodat ie niet tegen de rugleuning kan tikken. Als je de exacte oorzaak hebt, kun je een goede oplossing gaan zoeken, maar eerst de exacte oorzaak vinden.
Het kan trouwens dat door veranderde veerkarakteristiek (verlagen) je een trilling krijgt die in de buurt van de eigen frequentie van de rollo ligt, waardoor de rollo gaat vibreren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan