Tikkend geluid onder auto bij gas los

Ik heb sinds korte tijd een vrij luid tikkend geluid ergens van onder de motorkap tijdens het rijden. Het lijkt van de wielen, aandrijfas of bak af te komen.
Wat opvalt is dat de tik sneller is bij hogere snelheden. Verder is de tik het luidst bij het uitrollen van de auto en wanneer de koppeling ingedrukt is ( geen vermogen van de motor naar de wielen). Als ik bij het horen van de tik rem of gas geef, is het geluid direct weg. Dus bij accelereren en remmen hoor ik niets.
Ik ben bij de locale garage geweest en die heeft de homokineten gecontroleerd (geen speling) en heeft de wiellagers gecontroleerd, maar daar was ook niets voelbaar/hoorbaar. Zijn vermoeden was dat het toch het wiellager was, en dat je daar niet altijd speling in het wiel voor hoefde te voelen. Hij wil het wiellager wel vervangen, maar het blijft een gok van 250 euro. Hebben jullie wellicht ervaring wat dit kan Zijn,

Alvast bedankt
 

turboturbo

Forumguru
Geen gok maken, je mag van een monteur verwachten dat hij met enige zekerheid een diagnose kan stellen. Desnoods moet zij/hij maar meerijden om de tik zelf te beluisteren.

Enig voorbehoud mag een garage wel maken, maar om dit risico nou volledig bij de klant te laten...

Dus als ik jou was even naar andere garage gaan voor second opinieonderzoek.
 
Bovenaan Onderaan