Tijdspanne tussen productie en afleveren

Stevens

Nieuw lid
Mijn Superb wordt in week 24 gemaakt. Hoe lang duurt het dan nog voor ik er mee kan rijden, maw hoe lang duurt het transport naar de dealer, in België dan?

hemi24

Donateur
In NL rekend men over het algemeen met 2 weken voor het transport en 2 weken voor het rijklaar maken...
Negen van de tien keer lukt het wel wat sneller; zal wel niet veel afwijken in 'B'

Ik heb te horen gekregen dat het ongeveer 16 weken gaat duren. Dit ook omdat ik leer achteraf laat inbouwen. Dat kost me ongeveer 1 a 2 weken. Met andere woorden het is redelijk veilig om de 14 weken aan te houden. Verder zou ik het gewoon bij de dealer vragen, deze zou hier het beste antwoord op kunnen geven. Dat heb ik zelf ook gedaan.

Miez1

Forumguru
Ik kreeg vanmorgen een mail van de dealer. Mijn Superb wordt geproduceerd in week 28 en zou in week 31 geleverd kunnen worden. (Helaas moet ik dan nog 5 weken wachten....:biggthumpdown:)

@miez1

Wanneer heb je hem besteld? In welke week? Mijn dealer doet beetje vaag over de productiedatum (of ze weten niet beter) Ik verwacht dat die van mij al geproduceerd is (voor week 22, helaas geen nieuw modeljaar). Misschien dat ik dan ongeveer kan uitrekenen wanneer deze geproduceerd is en afgeleverd zou worden?

Miez1

Forumguru
@baartje,

Hij is in week 19 besteld, 12 mei heb ik de bevestiging van de leasemij gehad. Het is toch opvallend hoeveel verschil er in de verschillende dealers zit. Mijn contactpersoon hier in Lelystad stuurde mij pro-actief een mailtje met deze info. Ze kunnen in het systeem exact een status opvragen, desnoods vraag ik gegevens over jou auto op bij mijn dealer, is dat een idee?

Immer gute fahrt !

Miez

Week 19? Als ik dan ga rekenen dan zou die van mij al geproduceerd moeten zijn en eigenlijk al zo ongeveer bij de dealer staan! grrr...
Wat heb je precies besteld? hier gaat het om een 1.8 tsi elegance business (handbak). Welke gegevens heb je daarvoor nodig om het na te kunnen vragen? Thanks!

Miez1

Forumguru
Het gaat bij mij om en 1.6D Ambition BL/GL. Heb je de auto Privé besteld of via een leasemij?

Via een leasemij. Ik meende dat de levertijd voor een 1.6 GL, langer was dan voor een 1.8tsi. Vandaar dat ik het zo vreemd vind.

MichielOctavia

Actief lid
@Baartje, mijn 1.8 EBL hand heb ik op 29 april besteld, wordt als het goed is deze week geproduceerd en rond week 25 geleverd. Jouw LM zou je meer info moeten kunnen geven.

Miez1

Forumguru
@baartje, stuur mij even een pm met daarin een comissie-nummer (ook wel com-nummer) van je auto. Mijn dealer bevestigde zojuist dat de 1.8 een nog kortere levertijd kent. Het com-nummer kun je alleen van je dealer krijgen, dus dan weet hij meteen dat je andere bronnen aanboort, als hij het niet doet, dan doen we het zelf wel........:winkie:

Overigens krijgt elke dealer 's morgens om 09:15 uur een statusoverzicht van alle com-nummers, ik snap dus niet waarom jouw dealer zo vaag blijft. (misschien is er iets aan de hand?).

Ik hoor wel.

Immer gute fahrt.

Miez

Miez1

Forumguru
Ok, mijn contact had het over comissie nummer afgekort tot com leek mij dan het meest logisch. Hier had hij iig genoeg aan.

Grtz.

@miez1

Hartelijk dank voor je info en je inzet! Ik wacht deze week nog even af, moet er intussen toch wel eens wat van gaan horen. Misschien kan ik met deze informatie de dealer iets concreter benaderen. Mocht het een vaag verhaal blijven zal ik proberen het kom-nummer te pakken te krijgen en stuur ik je een pm. Bedankt alvast!

Levertijd

Mijn auto is in week 20 gemaakt, en mocht hem gisteren ophalen :super:
Skoda Superb Combi Ambition Businessline 1.6 TDI
Zwart
sunset
Bluetooth
vaste trekhaak

En hij is mooi....... en rijd super !!

Zojuist de dealer gesproken, de superb is geproduceerd in week 19 en was nog niet binnen, maar onderweg:S DUURT LANG!!;)

De auto is door mij in de eerste week van april besteld, maar mijn Dealer had deze auto met exact de zelfde opties (behalve de trekhaak) al in bestelling staan als voorraad of showroom model. In eerste instantie stond hij in de planning voor week 19, deze is later aangepast en vastgezet op week 20. Ik had zelf ook verwacht dat het nog wat langer zou duren. Maar ik ben er echt super blij mee. De ruimte...het comfort....alles is goed !

Ah de eerste week van April dat is week 14 ongeveer. Het is gewoon zo snel gegaan omdat hij al in bestelling stond door de dealer. Toevallig dat deze precies was zoals jij hem wilde hebben op de trekhaak na dan. Ik hoop dat die van mij deze week door de lease mangel is door mijn bedrijf en dan echt besteld wordt. Ben erg benieuwd hoe snel het zal gaan.

Mijn 1.6 TDi Ambition Combi Business begin April besteld bij leasemaatschappij. Bevestig voor week 38! Krankzinnig gewoon, zo'n levertijd.
Vandaag langs de dealer geweest, die aangaf dat de auto al eind juni, dus week 26 binnenkomt.
Uiteraard gelijk de leasemaatschappij gebeld, maar helaas moet ik tot begin september met m'n Passat rijden, want dan pas is het contract voorbij.

Wat een gedoe, weten dat de auto snel binnenkomt en toch nog erg lang moeten wachten.
Ga toch nog eens kijken of ik het niet kan versnellen.
Passat voldoet op zich goed, maar ja, als de nieuwe auto besteld is, wil je maar één ding en dat is rijden in de nieuwe SKODA SUPERB 1.6 TDI COMBI AMBITION BUSSINESSLINE.

Dus na alle slechte berichten op het forum, toch in theorie een snelle levertijd: besteld in week 15, bij de dealer binnen in week 26.

Bovenaan Onderaan