Thuiskomer

higgy

Forumguru
Nu m'n vrouw 4 dagen met de Octavia naar Duitsland is, heb ik haar het reservewiel (want: gastank) keurig in z'n ag-draaghoes meegegeven. Maar wat is dat een groot kreng zeg. Bestaat er voor de Octavia ook een thuiskomertje, dus een kleine maat velg met bijpassende band die past en toegestaan is? (Ik weet dat we geen TüV hebben hier, maar een thuiskomer die in Duitsland TüV-gekeurd is zou me wel bevallen)

higgy

Forumguru
Ehh, dat groot kreng slaat op de reserveband... /forum/images/graemlins/smile.gif /forum/images/graemlins/smile.gif /forum/images/graemlins/smile.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Nu m'n vrouw 4 dagen met de Octavia naar Duitsland is, heb ik haar het reservewiel (want: gastank) keurig in z'n ag-draaghoes meegegeven. Maar wat is dat een groot kreng zeg. Bestaat er voor de Octavia ook een thuiskomertje, dus een kleine maat velg met bijpassende band die past en toegestaan is? (Ik weet dat we geen TüV hebben hier, maar een thuiskomer die in Duitsland TüV-gekeurd is zou me wel bevallen)

[/ QUOTE ]

Bij ons in België word er bij het pack:tongue:EGASUS+sportonderstel een klein kreng(standaard)geleverd.Maar volgens mij is 't voor de rest een stalen 15" velg!!ik zal nog een paar maand moeten wachten voor ik mijn O2 bestel!!! effe onvoorziene kosten gehad!!!

Bijlagen

• 10319-graphiquem.jpg
    10319-graphiquem.jpg
    18,4 KB · Weergaven: 13

MdK

Lid
Ja, ik heb al eens met dezelfde vraag gelopen. Ik vind 'm ook wel erg "kofferbak-vullend"! In Nederland vind ik m'n reparatie-spuitbusje wel genoeg, maar ik ben in het buitenland een beetje bang voor "lease-ellende" als er veel kosten ontstaan door het ontbreken van een reservewiel...
Ik ga morgen nog langs de dealer; eens even vragen of ze thuiskomertjes verkopen, al heb je denk ik in Duitsland ook niet genoeg aan een THUISkomertje om thuis te komen... /forum/images/graemlins/wink.gif

PS:Heeft iemand trouwens enig idee hoe lang/hoe hard je mag rijden met een band die is volgespoten met een reparatiespuitbus?

rickske

Actief lid
@Mdk,ik heb eens een spijker in m'n band gehad en had ook geen reservewiel omdat ik een LPG tank daar had liggen en toen de band opgespoten met een spuitbus,ben daarna naar een bandencentrale geweest(omdat je de band na het opspuiten best laat repareren) en die vonden niks abnormaal aan de band en hebben er niets aan gerepareerd.Daarna heb ik gewoon verder kunnen rijden tot de band versleten was.

In het begin als de band is opgespoten mag je niet harder dan 80km/uur.

Wiseguy

Actief lid
Ik heb gewoon een normaal wiel als reservewiel meegekregen meen ik..... stalen velg, maar zeker geen thuiskomertje... ik zou het nog eens goed moeten nakijken, maar ik meen dat me dat is verteld bij de aflevering van mijn O2 Combi.

Dutch

Actief lid
Ik heb ook een volwaardig stalen reserverwiel (geen 17", maar 16"). Inderdaad een joekel van een ding. Een thuiskomertje staat niet op de optielijst. Bij de nieuwe golf is een thuiskomertje wel als optie te bestellen voor €80,- ofzo. Misschien kun je er daar ook een los kopen.

VEEJAY

Forumguru
Weinig ervaring op dat vlak: Zit er ook een compressor bij om je band weer op te pompen nadat je hem hebt 'gespuitbust'?

Bovenaan Onderaan